E34Forum.nl

 #22223  door siep
 
Sinds een paar dagen doet de verlichting van m'n kachel het niet meer... de lichtjes in de schuiven doen het wel, maar die van de temperatuurinstelling en ventilatorsnelheid is zo dood als een pier. Alle andere dashboardverlichting doet 't prima (gelukkig). Nou is het niet de grootste ramp dat deze lampjes het niet doen, maar ik vind het zo gezellig staan in deze tijd van het jaar :D. Heeft iemand enig idee waar ik zoeken moet?
 #22228  door Coach
 
Ja, dat weet ik. Heb al bij vier E34's dat lampje vervangen.
Afbeelding
Het hele kachelpaneel moet er uit

Afbeelding
Voor zo'n lampje

Afbeelding
De grootste ellende - voor mij - is om die kabels van de schuiven elke keer weer terug te krijgen. Eigenlijk kom je dan 3 handen tekort.
Het is doenbaar, maar best een klusje. En als je dan toch alles los hebt: helemaal links van je console zit ook nog een lampje dat meestal kapot is. Volgens mij is die voor de aansteker. Gelijk meenemen, want ik kwam er pas achter toen alles weer dicht zat.
 #22237  door Coach
 
Afbeelding

Bij de TDS zijn die drie oranje plaatjes die je ziet donker (gemaakt), zodat de asbak niet verlicht is. Maar ik zie er wat tegenop om dit helemaal los te maken om dat weer te fixen. En dan met name die kabels van de schuiven weer vastzetten. Waarschijnlijk doen wij het verkeerd, maar wat een getob is dat.