E34Forum.nl

 #22429  door danny-ex-touringE34
 
ivo schreef: En die tooltjes vind ik persoonlijk ook geldklopperij, is intern in feite ook gewoon een overbrugging. .
Heb dat overbruggen door m'n monteur-vriend laten doen en het ging niet. Dat resettertje kostte mij €15 (marktplaats) en er zit wel een printplaatje in, dat is een verschil vs een draadje. Maar het is wel bekend dat het draadje wel werkt bij een aantal. Groeten, Danny
 #22434  door LemmwnsB89
 
Maar bij mij lukt het zelfs niet met de resetter. Mijn resetter is een 20 pins stekker met een klein kastje met daarop 2 rode knoppen, 1 oil reset en 1 service reset.
Het lukt bij mijn wagen dus niet met een koperen draad en niet met een resetter... Waar kan dit aan liggen?
De e34 is van 12-1995


Mvg
 #22441  door danny-ex-touringE34
 
Dan heb jij een andere resetter dan de mijne; die heeft 2 schakelaartjes(zie fotootje). De beschrijving geeft wel aan dat hij voor de e34 geschikt is? Groeten, Danny
 #22454  door easy rider
 
LemmwnsB89 schreef:Maar bij mij lukt het zelfs niet met de resetter...
Volg je wel de juiste procedure? Ik weet niet exact hoe dat gaat met die resetters want ik doe het met INPA maar volgens mij is het: Resetter aan, dan contact aan, dan 15 seconden wachten, dan contact uit en resetter verwijderen en contact weer aan en dan zou de boel gereset moeten zijn.
 #22461  door danny-ex-touringE34
 
Bij mij is de werkwijze: 1- keuze schakelaar: olie of service, 2- contact aan, 3- resetschakelaar 'aan', tot het rode 'power'-ledje uitgaat, 4-schakelaar 'uit'. Groeten, Danny
 #22463  door LemmwnsB89
 
Ja ik volg de juiste stappen, en de resetter zou voor bmw zijn, 20pins stekker, van 1982 tot 2001.
Dus zou tog moeten werken normaal.


Mvg
 #22488  door Speedy
 
LemmwnsB89 schreef:Ja ik volg de juiste stappen, en de resetter zou voor bmw zijn, 20pins stekker, van 1982 tot 2001.
Dus zou tog moeten werken normaal.


Mvg
Foto van de resetter? kun je bijvoorbeeld zien dat hij spanning krijgt?
 #22671  door Machiel
 
Bij mij (M50) is het zojuist gelukt om de service-indicator (inspection) op 4x groen te krijgen met een draadje. Ik deed het als volgt:

1. Dop stekkerdoos eraf
2. Contact op aan
3. 7 verbinden met 19 en 15 seconden wachten
4. Verbinding weer verbreken

Qua volgorde dus gelijk aan de "methode Danny", maar dan met een draadje.

Ik weet niet of daarmee ook de oil service gereset is. Dat was eigenlijk wel mijn bedoeling, want ik heb gisteren de olie ververst.
 #22756  door LemmwnsB89
 
Ja vind het zeer vreemd dat het bij mijn tds niet lukt. Ik heb alles gedaan zoals het hoort.
 #28527  door Machiel
 
Gisteren mijn service indicator weer gereset. In eerste instantie lukte het niet, terwijl ik toch dezelfde stappen nam als bij eerdere (wel succesvolle) pogingen. Na wat gespeur op Engelstalige forums de suggestie gevolgd om de tijd die je moet aanhouden bij het verbinden van die pinnen zo precies mogelijk te volgen. Voor een service reset zou dat tussen de 10 en de 12 seconden moeten zijn. En voila, daarmee lukte het wel.

Ik vermoed dan ook dat de toegevoegde waarde van zo'n reset apparaatje precies daarin zit: een vast aantal seconden pin 7 en pin 15 met elkaar verbinden. Het printplaatje waar Danny eerder in dit draadje over schreef zit er waarschijnlijk dus niet alleen in voor de sier.