Een tijdje geleden merkte ik voor het eerst dat mijn motor begon in te houden na een half uurtje hard (± 170 km/u) gereden te hebben. Bij het intrappen van het gas trok 'ie totaal niet; wel schoot het verbruiksmetertje zoals normaal omhoog en klonk de motor vreemd (een soort van metalig hamerend geluid). In het begin was dit alleen het geval wanneer ik hard gereden had, maar inmiddels is het eigenlijk zo gauw de motor een beetje warm is al aan de orde. Als ik een beetje rustig aan doe valt er prima met de auto te rijden overigens. Snelheid aanhouden en rustig optrekken gaat prima.
Ik heb de ECU uit laten lezen en de enige error was de lambdasonde, maar de monteur dacht dat dit eerder een gevolg van slechte ontbranding zou zijn en dat de ontsteking dus verdacht was. Dat lijkt me op zich een logisch verhaal, en aangezien ik de bougies al vervangen heb zijn de bobines dan verdacht.
Nou heb ik niet zoveel zin om 240 euro uit te geven aan 6 nieuwe bobines zonder dat ik weet of dat iets gaat opleveren, dus ik vroeg me af of die bobines nog door te meten zijn of iets dergelijks? Ik kan daar niet echt duidelijke info over vinden. En heeft er iemand wellicht zes bobines die ik even zou mogen proberen?
Ik heb de ECU uit laten lezen en de enige error was de lambdasonde, maar de monteur dacht dat dit eerder een gevolg van slechte ontbranding zou zijn en dat de ontsteking dus verdacht was. Dat lijkt me op zich een logisch verhaal, en aangezien ik de bougies al vervangen heb zijn de bobines dan verdacht.
Nou heb ik niet zoveel zin om 240 euro uit te geven aan 6 nieuwe bobines zonder dat ik weet of dat iets gaat opleveren, dus ik vroeg me af of die bobines nog door te meten zijn of iets dergelijks? Ik kan daar niet echt duidelijke info over vinden. En heeft er iemand wellicht zes bobines die ik even zou mogen proberen?
Laatst gewijzigd door Koen op 17 sep 2014, 20:15, 2 keer totaal gewijzigd.
BMW E34 525i touring
BMW E30 318iS touring
BMW E30 318iS touring