Mijn 525I Touring zorgt voor wat kopzorgen de laatste tijd.
Afgelopen zomer zijn de waterpomp en thermostaat vervangen vanwege een oplopende temperatuur (was nog de originele plastic waterpomp).
De auto heeft een tijd gestald gestaan en nu heb ik het probleem dat er druk blijft opbouwen in het koelsysteem. Slangen worden aardig hard. Ook heb ik wat last van witte "zoetige" rook (al zou dit misschien ook door de kou komen) en een lekkende radiatordop. Eerste gedachte bij mij is koppakking, maar oververhitten doet hij niet... Lang stationair of lange ritten blijft hij op temperatuur. Zou het een niet goed ontlucht koelsysteem kunnen zijn? Of toch echt koppakking? Zou een compressiemeting iets van uitsluitsel geven?
Afgelopen zomer zijn de waterpomp en thermostaat vervangen vanwege een oplopende temperatuur (was nog de originele plastic waterpomp).
De auto heeft een tijd gestald gestaan en nu heb ik het probleem dat er druk blijft opbouwen in het koelsysteem. Slangen worden aardig hard. Ook heb ik wat last van witte "zoetige" rook (al zou dit misschien ook door de kou komen) en een lekkende radiatordop. Eerste gedachte bij mij is koppakking, maar oververhitten doet hij niet... Lang stationair of lange ritten blijft hij op temperatuur. Zou het een niet goed ontlucht koelsysteem kunnen zijn? Of toch echt koppakking? Zou een compressiemeting iets van uitsluitsel geven?