Zit met een probleem met de Getrag 280 als ik me niet vergis.
Als ik uit 3de ontkoppel, even wacht en terug naar 3de ga worden 5/10 keer de tandjes kort gekuist of maw, tandengeknars. Ik dacht dus direct aan de synchromesh, maar waarom komt het dan enkel voor als ik even ontkoppeld in neutraal heb gelegen? Ok, de ingaande as vertraagt richting stilstand, maar bij normaal schakelen van 2 naar 3 of van 4 naar 3 heb ik het dus niet en daar heb je toch ook grote toerentalverschillen? Komt bv ook niet voor bij ontkoppelen in 3de, even wachten, koppelen en ontkoppelen en daarna direct opnieuw schakelen naar 3de. Het is enkel als je het wat tijd geeft, maar kan ook bv de eerste keer niet voorkomen, ik blijf ontkoppeld en de keren erna weer wel.
Heb daarnet voorzichtig nog wat geprobeerd en heb het eenmalig in 4de ook gehad. Was dat nu toeval of... Ik denk eraan preventief beide cilinders te vervangen en de boel goed te ontluchten. Als dat niet helpt, bak eronderuit
Moet wel zeggen dat de bak nog nooit super soepel geschakeld heeft en achteruit is altijd al hit and miss geweest, desondanks dat ze bij een vorige eigenaar volledig gereviseerd zou zijn pakweg 15k terug.
Iemand ervaring of ideeën?
Ook iemand ervaring met het merk FTE Automotive trouwens? Is Duits en valt sinds kort onder Valeo zie ik. Bij de dealer kosten de cilinders meer dan het dubbele en dat voor een berekende gok... In een revisiesetje heb ik niet zó veel vertrouwen.
Als ik uit 3de ontkoppel, even wacht en terug naar 3de ga worden 5/10 keer de tandjes kort gekuist of maw, tandengeknars. Ik dacht dus direct aan de synchromesh, maar waarom komt het dan enkel voor als ik even ontkoppeld in neutraal heb gelegen? Ok, de ingaande as vertraagt richting stilstand, maar bij normaal schakelen van 2 naar 3 of van 4 naar 3 heb ik het dus niet en daar heb je toch ook grote toerentalverschillen? Komt bv ook niet voor bij ontkoppelen in 3de, even wachten, koppelen en ontkoppelen en daarna direct opnieuw schakelen naar 3de. Het is enkel als je het wat tijd geeft, maar kan ook bv de eerste keer niet voorkomen, ik blijf ontkoppeld en de keren erna weer wel.
Heb daarnet voorzichtig nog wat geprobeerd en heb het eenmalig in 4de ook gehad. Was dat nu toeval of... Ik denk eraan preventief beide cilinders te vervangen en de boel goed te ontluchten. Als dat niet helpt, bak eronderuit
Moet wel zeggen dat de bak nog nooit super soepel geschakeld heeft en achteruit is altijd al hit and miss geweest, desondanks dat ze bij een vorige eigenaar volledig gereviseerd zou zijn pakweg 15k terug.
Iemand ervaring of ideeën?
Ook iemand ervaring met het merk FTE Automotive trouwens? Is Duits en valt sinds kort onder Valeo zie ik. Bij de dealer kosten de cilinders meer dan het dubbele en dat voor een berekende gok... In een revisiesetje heb ik niet zó veel vertrouwen.