Mijn eerste bericht:)
Ik heb mijzelf voorgesteld in dit bericht viewtopic.php?f=8&t=2318
Er lijkt één probleem te zijn dat misschien wel niet dezelfde oorsprong kent.
Als de bak/motor maar enigszins warm is begint hij te bokken.
-Stationair zowel in de R als in D. Valt soms uit, lijkt vochtigheid afhankelijk
- Bij 80 schakelt hij met een abrupte bonkt over met toename van ongeveer 500 toeren.
- automaatbak zweet, maar was volgens apk garage (Peugeot Stadskanaal) op niveau.
- sinds afgelopen zomer wordt de dynamo iets viezer. Ik heb de inlaat er nog niet af gehaald om te kijken.
- 1 keer stil gestaan terwijl er nog 7 liter in zat teruggerekend van 80L.
1. Cees uit soest geeft aan dat het de koppelomvormer kan zijn, maar dat is op afstand telefonisch beoordeeld, omdat soest best wel ver is voor mij.
2. Buursema uit Leek gaf vanmiddag aan na een testrit aan dat het 3 dingen kon zijn> dynamo te weinig spanning, iets in de automaat, hogedrukpomp diesel. De monteur heeft geen testrit gemaakt, maar schakelde van de R > D en viel toen uit.
Hij wist met zekerheid te zeggen dat het de hogedrukpomp moest zijn en dan wel de kop (elektronische deel). Ze waren er al bang voor, omdat ze kort geleden iemand met hetzelfde probleem hadden, maar hun revisie bedrijven kunnen geen losse onderdelen meer krijgen.
Een nieuwe pomp is bij Buursema de enige optie.
Maar wat zijn mijn opties nu echt?
Waarom zeggen 2 specialisten wat anders? Is een revisie ook een oplossing of worden er dan alleen pakkingen vervangen?
Ik lees iets over stationair toerental verhogen ivm sleepcontacten en ik kom &SN tegen uit Deinze (oost-vlaanderen) https://www.tweedehands.nl/vacatures-di ... 41464.html
Wie heeft er nog een tip?
Ik heb mijzelf voorgesteld in dit bericht viewtopic.php?f=8&t=2318
Er lijkt één probleem te zijn dat misschien wel niet dezelfde oorsprong kent.
Als de bak/motor maar enigszins warm is begint hij te bokken.
-Stationair zowel in de R als in D. Valt soms uit, lijkt vochtigheid afhankelijk
- Bij 80 schakelt hij met een abrupte bonkt over met toename van ongeveer 500 toeren.
- automaatbak zweet, maar was volgens apk garage (Peugeot Stadskanaal) op niveau.
- sinds afgelopen zomer wordt de dynamo iets viezer. Ik heb de inlaat er nog niet af gehaald om te kijken.
- 1 keer stil gestaan terwijl er nog 7 liter in zat teruggerekend van 80L.
1. Cees uit soest geeft aan dat het de koppelomvormer kan zijn, maar dat is op afstand telefonisch beoordeeld, omdat soest best wel ver is voor mij.
2. Buursema uit Leek gaf vanmiddag aan na een testrit aan dat het 3 dingen kon zijn> dynamo te weinig spanning, iets in de automaat, hogedrukpomp diesel. De monteur heeft geen testrit gemaakt, maar schakelde van de R > D en viel toen uit.
Hij wist met zekerheid te zeggen dat het de hogedrukpomp moest zijn en dan wel de kop (elektronische deel). Ze waren er al bang voor, omdat ze kort geleden iemand met hetzelfde probleem hadden, maar hun revisie bedrijven kunnen geen losse onderdelen meer krijgen.
Een nieuwe pomp is bij Buursema de enige optie.
Maar wat zijn mijn opties nu echt?
Waarom zeggen 2 specialisten wat anders? Is een revisie ook een oplossing of worden er dan alleen pakkingen vervangen?
Ik lees iets over stationair toerental verhogen ivm sleepcontacten en ik kom &SN tegen uit Deinze (oost-vlaanderen) https://www.tweedehands.nl/vacatures-di ... 41464.html
Wie heeft er nog een tip?