E34Forum.nl

 #1506  door Speedy
 
Frank87 schreef:EDIT:

Deze combinatie leek mij nuttig:

http://www.bavariandominator.co.uk/page ... =36070.cfm" onclick="window.open(this.href);return false;

Heeft iemand ervaring met Carsoft 6.5?
Carsoft is leuk,

Echter leest deze niet alle modules ook al zitten deze wel in wagen.
 #1716  door Frank87
 
We hebben inmiddels Carsoft correct werkend op een oude laptop en op een moderne met een virtuele XP omgeving.

Carsoft 6.5 werkt perfect op mijn broertjes E39. Hij leest alles uit.

Op mijn E34 echter, kan hij niet in de DME. Zowel bij de 520i als bij de 530iA niet. EGS van de 530 werkt dan weer wel en ook de airbag systemen en overige modules werken.

Als iemand tips heeft voor Carsoft op de E34, horen we het graag.

We gebruiken nu een omzetkabel van RS232 naar USB. Geen adapter.
 #1717  door easy rider
 
Probeer eens de DME uit te lezen via de EGS. Ik kan met INPA de DDE 2.0 ook niet direct uitlezen maar via de EGS lukt dat wel.
 #1726  door easy rider
 
Gewoon EGS aanklikken in Carsoft. Je zou dan ook wat moeten kunnen zien over de DME.
 #1811  door Rob
 
Boeiend topic!
Echter wat mij belangrijk lijkt om te melden is dat je wel moet oppassen met uitleeskasten/software waarmee je ook kunt coderen.
Je kunt hier een complete auto mee om zeep helpen, zorg dus dat je weet wat je doet als je hieraan begint!
De simpelere universele apparaten kun je trouwens in de meeste gevallen ook niet mee coderen.

En nee, geen persoonlijke ervaring mee :mrgreen:
 #1847  door Speedy
 
Ben van de week met de e36 aan de gang geweest. leuke dingen gedaan. bij een andere e36 zat er een storing in de ABS. Na verder onderzoek bleek dat er een aantal sensoren niet meer hun werk deden. Het is even zoeken in DIS maar ik wordt er steeds wijzer in. Heb begrepen dat ik binnenkort in het codeer gedeelte van progman les ga krijgen.
 #4467  door Frank87
 
Update:

Inmiddels heb ik alle relevante software verzameld. INPA, DIS, Progman enz. enz..

Nu blijkt dat deze software bij een E34 gewoon met de carsoft ads interface moet werken. Ik krijg INPA echter niet aan de praat. Ik kan INPA correct installeren incl. alle bij-programmas. Ook kan ik INPA starten. INPA herkent mijn kabel want als ik de kabel verwijder, geeft INPA fouten.

Bij de installatie van INPA heb ik ads aangeklikt. Ook heb ik adssetup.exe met goed gevolg gedraaid. Verder leest INPA van COM1 af en de kabel is dan ook geconfigureerd op COM1 met de juiste settings.

Toch kan ik niet een module uitlezen. Als iemand hier INPA werkend heeft. Hoor ik graag hoe. Als ik INPA eenmaal draaiend heb.. ga ik DIS en de andere programmas installeren.
 #4471  door danny-ex-touringE34
 
Hoi allen, in de nieuwsbrief van o.a. Conrad worden ook vaak uitlees apparaatjes aangeboden. Wat ik me afvraag is: als zo'n apparaatje een foutCODE met een nummer aangeeft, wat heb ik daar aan? Die nummers zeggen mij niets(ben geen monteur, maar amateur mechanisch sleutelaar), maar staan natuurlijk voor een ........... . Is er ergens een site(hier in de bibliotheek misschien?) waar je uitleg krijgt waar die nummers voor staan?
Neem aan dat alle leden die hier boven reageerden er wel wat mee kunnen en begrijpen waar ze de storing moeten zoeken. Groeten, Danny