E34Forum.nl

 #24323  door Theo
 
Gekocht om vier nieuwe eetkamerstoelen te kunnen kopen, de keukentrap mee te kunnen nemen naar de garage, een ouwe schutting af te voeren en daarna te slachten. Allemaal dingen die niet lukken in een E34 sedan of A8, daar is een achterklep voor nodig.

Er zit APK op tot 8 september, daarna is de koek dus op voor mij.

Eerst wat foto's:


* edit * je kan hem ook als lachspiegel gebruiken :mrgreen: (foto drie)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Theo op 22 mei 2018, 08:12, 2 keer totaal gewijzigd.
 #24324  door Theo
 
Ik zag hem staan bij Autohan en verwonderde me dat hij nog niet weg was, daar was Han zelf ook verbaast over. Zoveel opties voor die centen, daar moest een 'liefhebber' voor zijn.

Oké, wat zit er allemaal voor leuks op:

- Zwart electrisch leer met verwarming
- Electrisch verstelbaar (sport-) stuur
- Uiteraard airco, CV, CC, vier electrieke ramen, knoppen op het stuur, maar dat hebben alle E39's
- Trekhaak
- Glazen schuifdakkie

Maar ook gimmick's als ramen die alle vier openen en sluiten als je de knop op de afstandbediening vast houdt. Lekker als je auto in de zon staat en je er over twee minuten mee weg wil. Effe langs lopen, knoppie vasthouden en even lekker door laten tochten. Dàt vind ik dus vet, had mijn E39 535i destijds ook.

Na twee dagen rondjes rijden kan ik concluderen dat het onderstel behoorlijk wat aandacht nodig heeft, de schokbrekers zijn niet best en het klappert er lekker op los allemaal. Desondanks stuurt hij perfect, E39 zespitters hebben een tandheugelstuurhuis à la E30 en dat merk ik echt direct, echt veel beter dan een vaag kogelkringloop-geval zoals in de E34 en E39 8-cilinders. Na 282.000 kilometer nog steeds een loepzuivere besturing in de middenstand en gewoon 'levendiger' dan verwacht. Prima.

Qua onderstel is het allemaal niet best, maar motor en bak maken die ergernis meer dan goed, allemachtig wat loopt hij zuiver en schakelt hij lekker, ècht lekker. Ik denk dat de uitlaat niet zo best meer is (nog niet bekeken), maar de sound is echt top, die 2.8 klinkt gewoon top en ook daar word ik gelukkig van. Ik zit mezelf zelfs af te vragen of ik door de tijd een hele frisse E39 Touring op zal zoeken als dagelijkse auto, zo'n ding rijdt gewoon echt goed.

Wat ook meteen opvalt in vergelijking met mijn eigen compleet versleutelde E34 is het lage toerental van de motor op de snelweg en het gevoel van 'bottompower' bij lage toeren. Een M52B28 heeft gewoon een hele berg koppel onderin in vergelijking met een M50B25 en ook dat rijdt gewoon verdomd lekker.

Is het dan allemaal haleloeja? Nee zeker niet, de auto heeft een rotte achterklep en her en der wat roest en deuken. De eerste indruk is aardig, maar na een minuutje kritisch kijken zie je veel ellende. Het is geen knapperd zullen we maar zeggen ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #24329  door Marthijn
 
Ziet er prima uit voor een gebruikers auto.
En vrijwel onverwoestbare techniek.!
Zou proberen om er een nieuwe APK op te krijgen straks en hem dan te verkopen, of zelf houden.
Over 3-5 jaar zijn deze ook schaars en is de vraag waarschijnlijk schreeuwend.
 #24333  door Speedy
 
nette bak. Comfort zetels?
 #24334  door Theo
 
Speedy schreef:Comfort zetels?
Volgens mij wel, het zijn geen sportstoelen in ieder geval.

Dit ziet er ook wel comfortabel uit:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Theo op 22 mei 2018, 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
 #24335  door Theo
 
Marthijn schreef: Zou proberen om er een nieuwe APK op te krijgen straks en hem dan te verkopen, of zelf houden.
Over 3-5 jaar zijn deze ook schaars en is de vraag waarschijnlijk schreeuwend.
Mijn ervaring is dat verkopen in losse onderdelen het meest lonend is. Het interieur en de motor hebben samen al de waarde van de aankoopprijs, de rest is meegenomen.

Bovendien ben ik van huis uit meer een sloper dan een bouwer 8-)

Deze gaat voor 99% zeker uit elkaar over een paar maanden.
 #24336  door Speedy
 
Theo schreef:
Speedy schreef:Comfort zetels?
Volgens mij wel, het zijn geen sportstoelen in ieder geval.

Dit ziet er ook wel comfortabel uit:
Als ik naar de knoppen kijk heb je comfortzetels met lende steun en memorie
 #24337  door BosBMW
 
Hoi Theo,

Als je van de E39 af moet. Ik heb wel interesse ben er zelf nog niet uit of het een e34 of e39 wordt qua opvolger. Maar hij moet motorisch zwaarder worden dan wat ik nu heb. een 520i 2002 M54 blok. Ben jij dezelfde theo van het e28 forum trouwens?