E34Forum.nl

 #25124  door RR1991
 
Hallo allen,

Ik heb hulp nodig bij het vinden van schokdempers voor de 525iX. BMW maakt ze niet meer en het setje dat ik van Monroe had afgenomen past niet op de iX, deze zijn namelijk korter dan de reguliere E34 525 touring shocks. Bilstein en Sachs maken ze ook niet meer.

BMW Nederland zegt dat er nog een origineel setje ligt in Duitsland à €1600. Dat is me toch iets te gortig. Ik tast in het duister. Iemand suggesties, want de auto rijdt als een zeepkist op het moment.
 #25128  door epmans
 
Dit probleem heb ik vaker gehoord, is al jaren bekend. Betrekkelijk lage productieaantallen dus nu zijn ze blijkbaar op.

Zou revisie van de dempers mogelijk zijn? Zal ook meer kosten dan een nieuwe set voor een 518 maar lijkt mij dat het ver onder de 1000 blijft.
 #25130  door epmans
 
Bo652 schreef:Reviseren is inderdaad goed mogelijk, van deze https://nagengast.pl/en/regeneration-of ... absorbers/" onclick="window.open(this.href);return false; firma heb ik zeer goede resultaten gelezen, en is volgens mij ook niet al te duur. :mrgreen:
nou denk ik dat de schokdemper op zich een redelijk standaard demper is, behalve dan dat deze specifiek voor deze auto is. zal die nagengast dan ook de nagenoeg enig aangewezen firma zijn?? mijn vraag met name omdat je die naam vooral hoort voor de edc en nivoregeling onderdelen.
 #25132  door Bo652
 
Klopt Eric, ze zijn vooral bekend van de EDC dempers, maar doen ook gewone dempers.
Was vooral informatief bedoeld, mede omdat ik persoonlijk geen ander adres weet.
Dus doe er mee wat je wilt maar eerst een beetje informatie vragen kan geen kwaad volgens mij :D
 #25141  door RR1991
 
Helaas, die gaan allen niet passen. De website gaat er vanuit dat de i en iX hetzelfde zijn, die vlieger gaat niet op. Heeft een van jullie ervaring met het laten reviseren van schokbrekers?