E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #25740  door Coach
 
Bij leven en welzijn gaan we nu aan een project beginnen wat helemaal niks met BMW te maken heeft, maar waar ik toch bijzonder blij mee ben.
Afbeelding

Deze camper hebben we vandaag in principe gekocht. Een Citroën C35 uit 1979 met een diesel motor (geen idee welke, eigenlijk, maar dat weet Remco wel). Zoals je ziet is een vorige eigenaar al begonnen met het schuren van de (polyester) buitenkant, maar is niet veel verder gekomen. De camper was gekocht door de lokale garagehouder van A.T. Repairs voor het raceteam waar hij deel van uitmaakte, maar door omstandigheden is hij ook niet meer aan verder opknappen toegekomen.
Nu gaan wij - Marlies, Remco, ik en naar ik hoop nog wat andere techneuten - het doen. We hebben er minimaal een jaar voor uitgetrokken.
Marlies en ik gaan - met hulp van anderen - aan de slag met de binnenkant om 'm weer netjes en mooi te maken, terwijl Remco zich zal gaan bezighouden met het technische deel.

Afbeelding
Afbeelding
De indrukwekkende cockpit. Ik hoop dat we die wat kunnen uitbreiden met iets meer info over de toestand van motor, koeling, etc.

Afbeelding
Alles werkt nu nog op gas, maar het plan is om alles zoveel mogelijk elektrisch te maken.

Afbeelding
De trap naar het zonnedek.

Afbeelding
Ruime keuken, uiteraard.

Het is een project waar ik bij voorbaat al helemaal vrolijk van word. Dat zou halverwege natuurlijk drastisch kunnen veranderen. Maar het voordeel is dat hij binnen staat en dat we geen haast hebben. Met hulp van vrienden en familie denk ik dat we best een eind kunnen komen. Plannen zijn er genoeg; nu alleen nog realiseren.
Laatst gewijzigd door Coach op 16 jun 2019, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
 #25750  door Trebo-E36
 
Aardig project wat je hier voorstelt, op een ander forum is er ook al enkele jaren een topic die bus aan het ombouwen is naar touring car. Zijn toenmalig plan was het project op 2 jaar af te werken, het topic is nu toch al 5 jaar oud en het laatste jaar is de persoon in kwestie verdwenen van het forum. Om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat zo een voor afgestelde einddatum zeer moeilijk is bij dergelijk project en het meestal ook uit de hand loopt. Petje af dat je je er aan gaat wagen en ik zal ook dit topic op de voet volgen! Succes :mrgreen:
 #25751  door Coach
 
Dank je wel; het is mijn taak om de gang in het project te houden en de juiste mensen bij elkaar te zoeken. Als ik het alleen zou moeten doen, dan zou ik er ook geen einddatum aan hangen, want daarvoor heb ik te weinig vaardigheden. Maar ik ken wel een heleboel mensen met de juiste vaardigheden!
 #25753  door Giesse
 
Het is een echte m25 motor die er in zit
Gaat om een 2.5d motor die alleen in de c35 en de fiat 242 is gebruikt

Ben nu aan het uitzoeken of er een andere
M25 in past ik hoop op een c25 of cx
TD motor in gaat passen
Als dat gaat moeten we nog zoon blok vinden
Dus als iemand er nog een in de schuur heeft liggen het liefst een cx 2.5 td2 blok
Maar neem ook genoegen met met een td1 motor
 #25754  door epmans
 
leuk project!
 #25757  door danny-ex-touringE34
 
Dat is wel wat anders dan de BMWs, zeker een leuk project. Zou er niet een 6 cilinder inpassen, misschien een V6.
Gezien dat dieselgedoe zou je haast een dikke V8 erin hangen. Geniet van het project. Groeten, Danny
 #25762  door Theo
 
Gaaf hoor zo'n camper, daar zit ik ook al jaren over te dagdromen, lekker onderweg zijn en tijdens het rijden even een bakkie zetten of gaan zitten kakken, geweldig.

Een kameraad van me had een jaar of wat geleden een ouwe Peugeot camper op te kop getikt waarmee hij naar zuid Europa wilde afvaren. Op een gegeven moment was hij bijna klaar en vroeg hij of ik een stukkie mee wilde rijden of even te voelen hoe het was. In mijn hoofd stelde ik me voor hoe ik met mijn voeten tegen het voorraam zou zitten en zijdezacht over het asfalt zou glijden, maar dat pakte toch iets anders uit.

Na 20 jaar BMW rijden heb je een bepaald verwachtingspatroon wat motorgeluid betreft en dat maakt de Peugeotmotor niet echt waar, sterker nog ik wist me serieus geen raad toen hij doorschakelde naar zijn vijf en met 65 kilometer per uur de barriere van 150 decibel slechtte. Allemachtig wat maakte dat ding een takkeherrie, niet te geloven. Ik keek vertwijfeld om me heen en vroeg me af hoe het zou zijn als je een paar uur lang 110 zou rijden op de Route du Soleil :?

Anyway, mijn makker en zijn vriendin hadden er totaal geen last van en hebben een fantastische vakantie gehad, de foto's waren geweldig, hopelijk gaat dat bij jullie ook gebeuren 8-)

Gaaf ding Coach, er zal vast wel een V8 in passen.
 #25764  door Coach
 
Dank voor de reacties. Tja, mooi zou zijn om een blok van een E39 530D in te proppen, maar Remco is wat realistischer. Gaat 'm niet worden. Technisch gezien moet het allemaal wel kunnen, denk ik, maar het is een camper van € 500,= en om er nou 10.000 tegenaan te gooien om zo'n blok of een V8 er in te zetten is wat over-the-top.

De herrie van de diesel is iets wat mij ook wel enige zorgen baart. Hoe lang duurt het voordat je er helemaal gestoord van wordt. Vooral omdat je recht boven het blok zit. Met een beetje isolatie ga je dat niet redden, vermoed ik zo. In ieder geval ben ik in mijn hoofd al onderweg naar Spanje met bakkie, peukje en muziekje bij de hand. Wellicht betekent het in werkelijkheid uiteindelijk wel het einde van een mooie relatie of het begin van een heel nieuw avontuur!
 #25765  door Theo
 
Ik zou in ieder geval eerst een weekendje Utrechtse Heuvelrug plannen voor je naar Barcelona afdaalt.
 #25766  door Coach
 
Afbeelding

Accu erop, slangetje vervangen en gaan!