E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #27625  door P.K.
 
danny-ex-touringE34 schreef: 07 okt 2020, 11:14 Staat hem goed, die velgen. Is 18", toch? Jammer dat als je in de auto zit ze niet ziet :lol: :lol: Maar de wetenschap is ook oké. Groeten, Danny
Is 17'' maar lijkt best groot onder een E34.
Je merkt ze ook tijdens het rijden, wat meer grip op de achteras dankzij de 255 brede banden (235 voor) :mrgreen:
Coach schreef: 07 okt 2020, 15:27 Prachtige kleur is het toch voor een E34. Zo jammer dat mijn Touring gesloopt moest worden. Maar ooit! Ooit.....
Ja het blijft een prachtige kleur. Wel gevoelig voor krassen.
Volgens mij is een calypso ook lastig te vinden momenteel.
 #27628  door Theo
 
P.K. schreef: 08 okt 2020, 21:49
Is 17'' maar lijkt best groot onder een E34.
17 inch is wat mij betreft de maat die optisch het beste op een E34 staat, 15 rijdt het lekkerst, maar 17 staat het mooist. Om 19 inch op een E34 moet ik altijd lachen, geen gezicht.

Ziet er èrg goed uit zo, niks meer aan doen
 #27635  door P.K.
 
Helemaal mee eens Theo.
Vind 'm op 15'' BBS ook mooi, maar op een andere manier. DIt is gewoon dik, bbsjes zijn wat klassieker.
Zou alleen de vooras een heel klein stukje omlaag willen, maar dat zal wel komen door het gebrek aan 2 cilinders.. :lol:
 #27636  door Theo
 
Misschien kun je iets met een verlagingsveer van een E30 of E28, die hebben dezelfde veerschotels als een E34, de windingen moeten dus ook dezelfde diameter hebben.
 #27638  door Ruck
 
P.K. schreef: 23 sep 2020, 21:01Wil dan ook even de E39 velgen passen op de E34 :mrgreen:
Misschien wat laat, maar..
Even opletten dat je een centerring plaatst bij het stekken van een e39 velg, gezien het naafgat groter is

editLaat maar.. dat had je al gedaan :oops:
P.K. schreef: 09 okt 2020, 20:13
Zou alleen de vooras een heel klein stukje omlaag willen, maar dat zal wel komen door het gebrek aan 2 cilinders.. :lol:
Ik heb nog een setje veren liggen, mag weg *voor weinig!*
 #28662  door P.K.
 
Kleine update:
De 518i(s) is still going strong 8-)

Wordt naast de E30 touring weer ingezet als daily driver. Alhoewel ik de E34 daar nu meer voor gebruik dan de E30.
Met de E34 Touring duurt het nog wel even...

Daarom afgelopen winter 'de tank' een beurtje gegeven met ook een nieuwe klepdekselpakking. Begon na een paar jaar al wat te zweten. De banden van de style 5 waren inmiddels ook mooi glad. Kon voor een prikkie een E60 velgen setje kopen, 17 inch. Daar van het winter mee gereden.

Was prima voor tijdelijk maar het reed niet lekker, was ook runflat en daardoor zwaar en stug.
Set is te koop trouwens mocht je interesse hebben ;)

Daarom, en ook voor de juiste look, besloten nieuwe banden te kopen voor de 15 inch style 5 in de dikste maat geleverd op een normale E34. 225/60R15. Geen goedkope maat dus daarom gekozen voor een set Kumho, deze kwamen goed uit de test en ben er zeer tevreden mee.

AfbeeldingIMG_20230428_211759

Voor de rest weinig bijzonders gehad, het is dan ook een van de meest betrouwbare auto's die ik heb.
Alleen het koppelstangetje van de ruitenwisser (die ik eerder heb vervangen) had het weer begeven. Nu een besteld bij de dealer, deze was beter volgens mij en had ook vet op de aansluiting zodat die minder snel slijt.

Recent sinds lange tijd de auto nog eens gepoetst.
Nu glimt hij weer wat en rijdt hij heerlijk op die mooie style 5 velgen met ballonbanden.

En als het kan gaat het dakje natuurlijk open :mrgreen:
AfbeeldingIMG_20230430_213431

[url=https://www.flickr.com/gp/153454548@N03/RN7f37046S]Afbeelding
IMG_20230430_161923

[url=https://www.flickr.com/gp/153454548@N03/KPpA5g2Z2E]Afbeelding
IMG_20230430_161838

Ook nog per toeval een zeldzame NOS BMW Aerodynamika E34 kofferbak spoiler gekocht met instructies en installatie materiaal. Werd mij aangeboden en aangezien ik ook een volledig aerodynamika pakket op de groene e30 heb was het een hebbedingetje.
Zonder spoiler staat deze E34 echter beter. Misschien ooit voor een andere E34..

AfbeeldingIMG_20230410_141941
 #28663  door Machiel
 
Mooie foto's!
 #28664  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Paul. Mooie foto's van een mooie auto. Geweldig hoe je op je auto past.
"edit: E60 velgen setje kopen, 17 inch. Was prima voor tijdelijk maar het reed niet lekker, was ook runflat en daardoor zwaar en stug." Mijn ervaring met runflat, 17 inch, is hetzelfde. Zitten onder onze E61, stuurt wel strak rechtuit en de bocht om, maar het comfort is niet 'je-van-het' op de weg in vergelijking met de ballon banden die ik gewend was onder de E39( 16 inch). De 17 inch velgen zijn op zich wel mooi qua styling.
Vind de spoiler ook minder goed staan op de auto. Die monteer je niet, begrijp ik. Zou mijn beslissing ook zijn. Groeten, Danny.
 #28667  door P.K.
 
Machiel schreef: 15 mei 2023, 10:54Mooie foto's!
Thx!
danny-ex-touringE34 schreef:Mijn ervaring met runflat, 17 inch, is hetzelfde. Zitten onder onze E61, stuurt wel strak rechtuit en de bocht om, maar het comfort is niet 'je-van-het' op de weg in vergelijking met de ballon banden die ik gewend was onder de E39( 16 inch)
Hoef het in ieder geval niet weer. Wellicht handig als je een lekke band krijgt maar dat is ook het enige voordeel van die dingen. Geniet nu elke dag van het comfort van de normale banden, rijdt weer als een 5-serie. Had ik eerder moeten doen.
danny-ex-touringE34 schreef:De 17 inch velgen zijn op zich wel mooi qua styling.
Ze liggen mij in de weg... Doe een leuk bod zou ik zeggen :mrgreen:
Heb ook nog een setje 16 inch met normale banden, style 134
danny-ex-touringE34 schreef:Vind de spoiler ook minder goed staan op de auto. Die monteer je niet, begrijp ik.
Klopt, kont van een E34 is te hoog voor een spoiler vind ik. Deze spoiler hoort trouwens nog in kleur gespoten, dan valt hij minder op.
Leuk voor de heb.
 #28673  door johan525
 
Blijft een mooie wagen!

En helemaal met je keuze eens met betrekking tot de spoiler.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13