Weer tijd voor een update:
Te beginnen met het wisselen van de set wielen.
Aangezien mijn e34 niet verlaagd is en geen dik bumperpakket heeft vind ik style 5 een van de mooiste wielen voor onder een E34. Geeft het net wat extra oldschool look wat ik zo mooi vind. Helaas zijn de banden van de style 5 set die ik al had kneiterhard en ook nog eens in de verkeerde maat. Dus reed ik een tijd rond op style 2, ook prima, maar die banden zijn ook niet alles meer.
Dus wilde al andere banden regelen voor op de style 5 die ik had, totdat ik een advertentie zag op marktplaats voor een set style 5 met prima banden voor een prikkie en niet te ver van mij vandaan.
Dus die maar opgehaald en de volgende dag meteen gewisseld.
Voorzien van lekker dikke ballonbanden. 205/65/15. Heb zelfs Michelins op de vooras, voor een 518 rijder is dat pure luxe.
Kijk dan hoe mooi
Volgende mini projectje waar ik mee bezig ben is deur verlichting, dus als je de deur open doet dat er een lampje naar beneden schijnt zodat je ziet waar je in/uit stapt.
4 leds in een led houder met een schroefbare ring er op, zodat de leds vast kunnen in 1 van de afwateringsdoppen onderin de deur. Vandaar ook dicht gemaakt met lijm, zodat er geen water bij kan.
De eerste zit nu in de bijrijdersdeur. Nog niet aangesloten. Moet stroom aftappen van de deurschakelaar, en daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Volgende to do dingetje was het vervangen van de bougies. Ik had na de motorswap de oude verrote bougies uit de M42 gehaald en daar de M40 bougies in gedaan. Dat kan, maar die gingen dus ook al 27.000km mee voor gewone koperbougies. Dus die waren wel aan vervanging toe.
Meteen vervangen voor NKG LASER PLATINUM PREMIUM bougies, jaja zo staat het echt op het doosje:
Maakt ook wel duidelijk verschil.
Gisteren maar eens begonnen aan het vervangen van mijn temperatuursensor. Ik rijd al een half jaar rond zonder werkende temp sensor, en ik vond het wel eens tijd worden.
Dus eerst gekeken hoe ik er bij zou kunnen komen, maar helaas had het internet gelijk en moet het inlaatspruitstuk los. Ook al een keer gedaan met de M40 motor, dus zo ingewikkeld is het niet. Moest alleen even tussen de buien door...
Bovenste stuk los gehaald, zodat ik bij de moeren voor het onderste stuk kon komen. Ook die los gehaald en het spruitstuk een eindje los gehaald. Dan kom je er net bij zonder dat echt alles los hoeft.
M40 sensor die ik ging plaatsen eerst doorgemeten, weerstand zakte keurig met een vlammetje er onder. Dus die was nog goed. Meter in de tellerbak ook nog even getest door de knop in te drukken en de auto op contact te zetten, ging prima.
Toen sensor aangesloten op de stekker. Eerst geprobeerd te testen met een fohn en later met een aansteker. Maar dat koper koelt zo snel weer af dat je daar niks van zag. Ook had ik nog geen massa aangesloten, zonder werkt de sensor niet. Dus bij poging 3 maar een dop gepakt van een spuitbus en gevuld met kokend water. Daar in gedipt zodat ie ook warm zou blijven.
En verrek het werkt!
Dus sensor gewisseld, alles weer terug gebouwd en starten maar. Helaas loopt ie nu nogal kut, heb ergens nog een vacuumlek zitten. Juist nog wat lekjes opgelost maar dat was niet voldoende schijnbaar.
Klusje voor morgen.