E34Forum.nl

 #26139  door Theo
 
martijn76 schreef: 19 sep 2019, 21:37
De boel was al los, maar kon niet bij de bouten komen van de airco compressor, dus of van druk laten, of iemand laten langskomen om de boel netjes leeg te trekken en af te voeren. Ik heb maar voor het laatste gekozen.
Jammer dat je niet op voorhand had gezien dat je niet bij de bouten kon. Ik rij tegenwoordig met een sloper altijd als eerste naar mijn apk-garage en laat daar de airco leeg trekken. Het koudemiddel wat ze eruit halen komt weer in hun voorraadtank terecht en kunnen ze weer verpatsen, dat spul is peperduur tegenwoordig. Als je daarna zelf een vulling nodig hebt kan dat weer voor een matsprijsje.

Die koppakking lijkt er goed uit te zien inderdaad, maar ik vind dat toch altijd maar lastig om te beoordelen.
 #26140  door martijn76
 
Eerste keer dat ik een motor met airco er uit trek, leergeld.
Het kost nu 175 euro inclusief weer vullen als ik klaar ben, dus voor de aan huis service valt dat dan wel weer mee.
 #26143  door Theo
 
Dat valt alles mee, een vulling kost normaal ook iets van 100 euro, nu komt die kerel voor drie gelen twee keer bij je voorrijden. Goei praiz
 #26148  door epmans
 
Dat is idd niet zon gekke prijs hoor. Ik heb 1,5aar geleden twee 12kg flessen gekocht en ik was daar serieus geld aan kwijt, met 4 cijfers in de btw... Maar ik wil mn e34s ook tot in lengte van dagen kunnen vullen.
 #26196  door martijn76
 
Blok is weer dicht, voorzien van nwe koppaking, kw pomp, thermostaat, carter ontluchtingsventiel en met veel pijn een nieuwe disa klep, de oude had wel erg veel speling.
Bij de dealer minder duur dan aftermarket en een 4 pitter kost 2x zoveel als die voor een 6, is dat ff raar.
Ook nieuwe drijfstanglagers, alleen de middelste twee lagers hadden slijtage aan de bovenzijde, de rest leek wel nieuw.
20190926_144237.jpg
Vorige week toen het nog zomer en 28 graden was, een topdag op Assen gehad.
Eén van de redenen dat het blok er nog steeds niet in ligt.. Wellicht komend weekend.
20190924_081824.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #26203  door Theo
 
Ik ben echt gek van circuitrijden, maar niet op de motor, brrr...

Het lijkt me wel echt gaaf als je hem megaplat gooit in de bochten, maar daar ben ik echt te schijterig voor. Stoer man!
 #26205  door martijn76
 
:oops:
Minder stoer, ik was alleen maar toeschouwer bij de British Superbikes... :lol:
Maar, staat wel op de lijst voor volgend jaar, ik ga gewoon eens zo'n circuit lesdag doen. Nu ben ik nog semi jong.
 #26210  door Theo
 
Een (echte) kameraad van me heeft ooit zo'n cursus verhoogde rijvaardigheid gedaan en kreeg toen een proef waarbij er een paal met een touw stond. De bedoeling was dat je met je linker hand het touw strak hield en dan rondjes om de paal reed. En nog wat van die fratsen. Erg spannend allemaal en hij was over de hele dag maar 1 keer gevallen :?
 #26213  door epmans
 
Die rijopleiding heb ik ook gedaan. Heel erg leuke dag geweest en zeer veel geleerd inzake behendigheid met je machine.
Men heeft me vaak gevraagd of ik wat rustiger aan wil rijden op bochtige stukken wanneer ik mn lichte machientje telkens vlak gooide. Maar helaas is dst wel over, ik rijd nog maar zelden en dat is merk ik ook duidelijk dus moet echt met mn verstand erbij rijden.
 #26337  door martijn76
 
Deze week eindelijk weer eens verder gegaan met de m44, alles zit er in en hij loopt.
Niks fijner dat na al die tijd en geld wat er in gegaan is, het blok..... precies hetzelfde klinkt als ervoor... :roll:
Vandaag de Bilstein B8 dempers eronder aan het knutselen die al een jaar in de schuur stonden, dan rijden tot dat blok in elkaar loopt. Ik ben er ff klaar mee.