Ik heb al een gevraagd topic geopend, maar nog even bomen over de Differenzierte Sauganlage van de M44.
Er komt plots een geluid onder de motorkap vandaan wat ik het beste kan omschrijven als schurend, met een vacuümlekkage en klinkt vooral rondom de Disa en links van het kleppendeksel.
De klep kan ik er niet zomaar uitbouwen, maar wel een stuk eruit trekken; klep zelf ziet er onbeschadigd uit. De motor loopt stationair wat onregelmatig, op toeren verdwijnt het geluid.
Het lostrekken van de stekker geeft nul verschil, anders had ik direct een nieuwe besteld, nu is er twijfel.
Iemand ervaring met een defecte klep? Of iemand die een klep van M43/M44 heeft liggen om te testen?
Ik zit overigens meteen al te kijken naar een M52, maar dan kan ik beter een complete 323i compact kopen geloof ik.
Er komt plots een geluid onder de motorkap vandaan wat ik het beste kan omschrijven als schurend, met een vacuümlekkage en klinkt vooral rondom de Disa en links van het kleppendeksel.
De klep kan ik er niet zomaar uitbouwen, maar wel een stuk eruit trekken; klep zelf ziet er onbeschadigd uit. De motor loopt stationair wat onregelmatig, op toeren verdwijnt het geluid.
Het lostrekken van de stekker geeft nul verschil, anders had ik direct een nieuwe besteld, nu is er twijfel.
Iemand ervaring met een defecte klep? Of iemand die een klep van M43/M44 heeft liggen om te testen?
Ik zit overigens meteen al te kijken naar een M52, maar dan kan ik beter een complete 323i compact kopen geloof ik.
Laatst gewijzigd door martijn76 op 29 jul 2019, 08:59, 1 keer totaal gewijzigd.
e30 335i, 318Ti, E420T