Drie weken geleden heb ik een 540i Touring in Duitsland gekocht. Het plan is om deze weer helemaal netjes te maken.
Het eerste en belangrijkste was de oorzaak van de enorme hoeveelheid rook te vinden. Ik heb de auto gekocht op de gok dat er niet veel aan de hand zou zijn en dat het door defecte carter ventilatie komt. En gelukkig bleek dat het ook te zijn!
De CCV/PCV of hoe je het ook wilt noemen vervangen en alle olie/rook problemen zijn verdwenen.
Vorig weekend heb ik de scheve stoel recht gezet en de bumper gedemonteerd.
Gisteren heb ik de bumper + versteviging en de complete achterklep opgehaald in Duitsland. Die wil ik, als het weer het toe laat, volgend weekend omwisselen met degene die er nu op zit. Helaas heb ik alleen op de oprit ruimte om eraan te sleutelen dus als het regent wordt er niet veel gedaan.
Zoals je op de foto's kunt zien heb ik nog genoeg te doen maar dat gaat allemaal goed komen!
Op het moment ga ik alles rustig aanpakken want de auto blijft toch nog geschorst totdat ik mijn E91 verkocht heb.
Vandaag verse bougies erin gedaan. Sommige oude zagen er netjes uit en andere wat minder maar ik trek daar van nu nog even geen oordeel uit omdat de wagen een tijdje met een gescheurd diafragma in het CCV/PCV heeft gereden.
Zoals je kunt zien is de ruimte thuis zeer beperkt:
Het viel mij op dat 1 van de 8 bobines er anders uit ziet. Lijkt mij niet dat dat zo hoort, herkend iemand deze?
Bij het vervangen van de CCV/PCV moest er een uiteinde afgedopt worden maar daar heb ik tot op heden nog geen goede vervanging voor gevonden. Ik heb het oude rubber ingetapt want er zat een scheur in en dat werkt voor nu maar is natuurlijk geen permanente fix.
Iemand enig idee waar ik zo iets kan halen? Ik zat er aan te denken om het anders gewoon dicht te kitten
Het eerste en belangrijkste was de oorzaak van de enorme hoeveelheid rook te vinden. Ik heb de auto gekocht op de gok dat er niet veel aan de hand zou zijn en dat het door defecte carter ventilatie komt. En gelukkig bleek dat het ook te zijn!
De CCV/PCV of hoe je het ook wilt noemen vervangen en alle olie/rook problemen zijn verdwenen.
Vorig weekend heb ik de scheve stoel recht gezet en de bumper gedemonteerd.
Gisteren heb ik de bumper + versteviging en de complete achterklep opgehaald in Duitsland. Die wil ik, als het weer het toe laat, volgend weekend omwisselen met degene die er nu op zit. Helaas heb ik alleen op de oprit ruimte om eraan te sleutelen dus als het regent wordt er niet veel gedaan.
Zoals je op de foto's kunt zien heb ik nog genoeg te doen maar dat gaat allemaal goed komen!
Op het moment ga ik alles rustig aanpakken want de auto blijft toch nog geschorst totdat ik mijn E91 verkocht heb.
Vandaag verse bougies erin gedaan. Sommige oude zagen er netjes uit en andere wat minder maar ik trek daar van nu nog even geen oordeel uit omdat de wagen een tijdje met een gescheurd diafragma in het CCV/PCV heeft gereden.
Zoals je kunt zien is de ruimte thuis zeer beperkt:
Het viel mij op dat 1 van de 8 bobines er anders uit ziet. Lijkt mij niet dat dat zo hoort, herkend iemand deze?
Bij het vervangen van de CCV/PCV moest er een uiteinde afgedopt worden maar daar heb ik tot op heden nog geen goede vervanging voor gevonden. Ik heb het oude rubber ingetapt want er zat een scheur in en dat werkt voor nu maar is natuurlijk geen permanente fix.
Iemand enig idee waar ik zo iets kan halen? Ik zat er aan te denken om het anders gewoon dicht te kitten