525iA Touring '95

Ben je je E34 aan het restaureren? Plaats dan hier je verslag
Smitty
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 sep 2019, 13:47

525iA Touring '95

Bericht door Smitty » 09 okt 2019, 23:23

Hallo iedereen.

Een week terug heb ik deze Touring van Epmans gekocht.

Technoviolett net als mijn andere touring. Deze keer een m50b25tu met een automaat en alle opties er op en eraan. Familie vond het een beetje een rare keuze nog eentje van hetzelfde kopen maar dan duurder, maar ik denk dat iedereen hier het wat beter snapt.

Afbeelding
Afbeelding

De auto rijdt zeer top, bijna geen problemen. Als enige problemen heeft de auto soms een 'death wobble' bij rond de 100-110, een helft van de gaugecluster lampjes doen het niet, en de koplamp wassers doen het ook helaas niet meer. Ik blijf altijd gewoon of onder de 100 of er goed boven dus dat is geen probleem.

Als eerste kleine project heb ik de radio vervangen met een continental radio met bluetooth. Een mooie radio met goed geluid die er uit ziet als of hij vanaf de fabriek al er in zat.

niet echt een mooie foto of zo:
Afbeelding

Op de planning zit nog hopelijk kijken of ik de 'death wobble' kan verminderen, en de cluster repareren. Voor de rest ben ik tot nu toe erg blij met de auto.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gebruikersavatar
Theo
Premium lid
Berichten: 2543
Lid geworden op: 25 jul 2014, 08:21
Locatie: Nieuw Vennep

Re: 525iA Touring '95

Bericht door Theo » 10 okt 2019, 08:59

Een death wobble?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gebruikersavatar
Theo
Premium lid
Berichten: 2543
Lid geworden op: 25 jul 2014, 08:21
Locatie: Nieuw Vennep

Re: 525iA Touring '95

Bericht door Theo » 10 okt 2019, 09:00

Maar als je een flinke trilling in het stuur bedoelt, dan roepen we hier allemaal in koor: REACTIEARMRUBBERS ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gebruikersavatar
Jgpeggeman
Premium lid
Berichten: 1236
Lid geworden op: 24 jul 2014, 09:19
Locatie: Kampen

Re: 525iA Touring '95

Bericht door Jgpeggeman » 10 okt 2019, 11:57

ik vind dat een bijzonder mooie kleur!

Gefeliciteerd met je aanwinst. (en je bedoelt dat hij rond de 100-110 begint te trillen? > zo ja > DRAAGARMEN :lol: 8-) )
"Dislikers gonna dislike Peggemantjoening"
Touringregister

Kia Niro
Kia Picanto

525iAT '93 "Milka"
530iAT '94
518i '94 "Black Beauty"
520iT '92
518i '91 "Chromen randje"
520iAT '93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gebruikersavatar
epmans
Premium lid
Berichten: 2642
Lid geworden op: 24 jul 2014, 10:14

Re: 525iA Touring '95

Bericht door epmans » 10 okt 2019, 14:53

Ahhh kijk eens, de werkzaamheden gaan weer verder. Top.
Veel plezier met de auto.
Het vreemde is wel dat toen ik op 16inch ben gaan rijden de trilling er niet meer in zat, maar later wel weer terug kwam.
verschillende onderdelen van E34 beschikbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gebruikersavatar
genesiscompact
Lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jan 2015, 22:13

Re: 525iA Touring '95

Bericht door genesiscompact » 10 okt 2019, 21:52

Prachtige wagen! Hoop ooit nog een mooie sedan te vinden voor redelijk geld :) :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

dannytouringE34
Premium lid
Berichten: 923
Lid geworden op: 26 jul 2014, 20:48

Re: 525iA Touring '95

Bericht door dannytouringE34 » 11 okt 2019, 01:26

En als je dan je 525iA touring wil verkopen, dan wil ik wel met je in overleg. Groeten, Danny

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Smitty
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 sep 2019, 13:47

Re: 525iA Touring '95

Bericht door Smitty » 16 okt 2019, 02:44

Gistermiddag naar de BMW dealer gegaan om te kijken om een nieuwe sleutel te kopen want de alarm knopjes op mijnes zijn een beetje op. 129 euro voor een nieuwe sleutel. Is waarschijnlijk wel goede kwaliteit maar toch een beetje te duur voor mij. Weet er iemand waar ik misschien alleen het plastic nieuw kan krijgen in goede kwaliteit? Er zijn die van eBay voor tien euro of zo maar ben bang dat het allemaal habbiewap kwaliteit is.

Hetzelfde voor emblemen. 60 euro vond ik net een beetje te duur, maar een eBay kwaliteit die uit elkaar valt binnen een week vind ik ook niet echt wat. Waar halen jullie de emblemen vandaan?

Verder nog gekeken voor nieuwe achter schokbrekers op het internet. Ik vind dat de 525 wat hobbeliger voelt over snelheidsdrempels en hobbels en zo. Ik dacht misschien een mooi setje bilsteins of zo. Helaas. Omdat ik achter niveau regeling heb zijn er geen aftermarket opties voor schokbrekers. De enige optie voor nieuwe zijn de Sachs modellen die ook alleen bij de BMW dealer te krijgen zijn. Rond de 600 euro per stuk ongeveer.

Wel is er een optie in Polen waar ze je je oude schokbrekers kan inruilen, en dan sturen ze refurbished schokbrekers op, dit zit rond de 270 euro per schokbreker als ik het goed heb. Is nog steeds niet een aantrekkelijke prijs maar de enige optie als ik de niveau regeling wil houden.

Ook kan ik een niveau regeling delete doen maar dit zou ik eigenlijk ontzettend zonde. Onlangs ik het systeem toch niet veel gebruik, is het gewoon dood zonde om het werkende systeem uit de auto te slopen. Dan kan ik natuurlijk wel gewoon lekker bilsteins voor en achter doen. Met veel keuze voor andere veren ook, als ik de auto ooit wil verlagen. Hier zit ik niet echt aan te denken.

Ik zou wel willen horen wat jullie gedaan hebben met de niveau regeling? De meeste doen het zeker gewoon verwijderen lijkt het van het internet. Maar dat zie ik alleen als een "last resort" optie

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gebruikersavatar
epmans
Premium lid
Berichten: 2642
Lid geworden op: 24 jul 2014, 10:14

Re: 525iA Touring '95

Bericht door epmans » 16 okt 2019, 08:14

mooiste delete-manier is een andere stuurpomp monteren, maar het afdoppen van de leidingen naar de achteras wordt dikwijls gedaan. Dan heb je heel veel keuze van montage schokdempers. Op termijn krijg ik zon schokdemperset voor niet=nivo beschikbaar, maar kan nu niet zeggen of het interessant is om dat over te nemen. Maar als je wel voor een delete kiest, praat ik graag met je om de onderdelen vd nivoregeling van je overnemen voor montage op een andere auto.

De vooras is niet zo moeilijke keuze. In principe past alles en ben je echt niet gebonden aan Sachs.

De nivoregeling van die auto werkt prima op dit moment. Enige verbetering die je zou kunnen maken is monteren van nieuwe veerbollen. Die kosten ruime honderd per stuk zeg ik uit hoofd. Ik heb ze liggen voor als je wilt zien hoe dat er uit ziet. Hierdoor zal de auto soepeler inveren.

Op ebay vind je die knopjes voor de sleutel maar dat is 3 knops en jouw sleutel is 2 knops.
verschillende onderdelen van E34 beschikbaar.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Gebruikersavatar
MV525i
Premium lid
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2014, 22:31
Locatie: Noord Limburg

Re: 525iA Touring '95

Bericht door MV525i » 16 okt 2019, 11:07

Smitty schreef:
16 okt 2019, 02:44

Verder nog gekeken voor nieuwe achter schokbrekers op het internet. Ik vind dat de 525 wat hobbeliger voelt over snelheidsdrempels en hobbels en zo. Ik dacht misschien een mooi setje bilsteins of zo. Helaas. Omdat ik achter niveau regeling heb zijn er geen aftermarket opties voor schokbrekers. De enige optie voor nieuwe zijn de Sachs modellen die ook alleen bij de BMW dealer te krijgen zijn. Rond de 600 euro per stuk ongeveer.
Deze auto is af fabriek geleverd met "sportliche fahrwerkabstimmung" SA227. Die veert dus niet zo soepel, al vanaf de eerste dag.
525iAT Edition M50
518iT Edition M43 (Verkocht)
E36 320i Exe M52 (Verkocht)
525iT Exe M50 (Verkocht. Inmiddels overleden, nieuwe eigenaar en motor warm rijden..)
520i M50 (Overleden)
E30 318i M40 (Verkocht. Inmiddels overleden, nieuwe eigenaar en boom..)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Plaats reactie