Vandaag was een drukke dag voor Remco en een bewogen dag voor mij....
De achterste luchtbalgen zijn vervangen en de auto heeft een grote beurt gehad. Blijkbaar was dat toch alweer een paar jaar geleden, aan de oude onderdelen te zien. Op de foto de oude, zwaar verdroogde balgen, waarvan de linker al lekte. De rechter had waarschijnlijk niet lang op zich laten wachten.
En toen leek het vanavond mis te gaan. Na een subtiele inhaal-manoeuvre op de A27 begon de auto ineens te stotteren en in te houden, viel de rem- en stuurbekrachtiging weg en reageerde de auto niet meer op het gaspedaal.
Dus de ANWB (en Remco) gebeld. De auto werd eerst door een berger veilig gesteld bij een tankstation.
Na een bezoeken van de ANWB die na uitlezen constateerde dat er een 'mechanische blokkade gasklephuis' was, konden we weer wachten op een andere berger, want de ANWB-monteur kon het niet ter plaatse onderzoeken en/of maken. Te ingewikkeld en je kunt er - volgens de monteur - niet bij.
Dus door berger 2 thuis gebracht en Remco was al stand-by om te kijken wat er aan de hand was. Dit dus:
Duurde ongeveer 5 minuten voordat Remco bij het gasklephuis was en de oorzaak gevonden had. Een rubberen afdicht-ring die bij de LMM hoort te zitten, was op mysterieuze wijze in de buis naar het gasklephuis terecht gekomen en was na mijn brute inhaal actie in het gasklephuis terecht gekomen en daar blokkeerde hij de gasklep. Opgelost weer dus en de auto loopt weer zoals het hoort. Met dank aan Remco.