E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #27235  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Coach. 👍👍 voor je input. Het opdoen van de nieuwe E39 ervaring is een leuk proces en vind dat leuk om het hier te delen en er al die reacties op te krijgen. Krijg ik nog iets meer met de E39 dan ' ik heb een andere auto gekocht'.
Groeten, Danny
 #27237  door Coach
 
Ik vond het mooie aan die E39's, met name de 530D's en de benzine motoren, dat je zo snoeihard kunt rijden met die dingen. Je hoort en voelt nauwelijks iets en voor je het weet zit je aan de 180 - 200. Ook met de 523i die nu bij mijn zus is, heb ik het één keer op een lege A6 uitgeprobeerd en in no-time zaten we aan de 180. Da's ook wel genoeg voor mij, maar da's toch wel een kick hoor. Op het bmwfan.nl forum zaten toen ook echte E39 liefhebbers en nerds, maar waar die nu allemaal gebleven zijn. Volwassen geworden, denk ik... :lol:
 #27241  door Bo652
 
Coach schreef: 07 jun 2020, 16:34 Ik vond het mooie aan die E39's, met name de 530D's en de benzine motoren, dat je zo snoeihard kunt rijden met die dingen. Je hoort en voelt nauwelijks iets en voor je het weet zit je aan de 180 - 200. Ook met de 523i die nu bij mijn zus is, heb ik het één keer op een lege A6 uitgeprobeerd en in no-time zaten we aan de 180. Da's ook wel genoeg voor mij, maar da's toch wel een kick hoor. Op het bmwfan.nl forum zaten toen ook echte E39 liefhebbers en nerds, maar waar die nu allemaal gebleven zijn. Volwassen geworden, denk ik... :lol:
Je bedoeld zoiets?
Afbeelding
 #27242  door Coach
 
Dat ja, maar ik ging niet zo ver. Maximale wat ik heb gereden was 200. Met zweet op de rug. Doen we niet meer.
 #27254  door Theo
 
Die foto van Bo blijft magisch ;)

Ik heb met mijn vorige A8 4.2 een keer (op de teller) de 260 aangetikt op het stuk Oberhausen - Arnhem. Net toen ik de naald op het getal 260 zag staan startte er een bestelbus in de verte een inhaalactie op een vrachtwagen. Dan kun je remmen wat je wil, maar dat ga je gewoon niet halen. We hadden ècht geluk dat de bestelbus me aan zag komen denderen en zijn inhaalactie staakte en weer terug naar rechts ging, maar ik zat al half op de vluchtstrook om er rechts voorbij te gaan. Je remt niet zomaar af van 260 naar 85 heb ik toen ervaren :?
 #27258  door Bo652
 
Blijft inderdaad een enge snelheid, heb dat ook maar heel kortstondig gedaan.
 #27262  door Bo652
 
Benzine, v12 5.4 liter oftewel de E38 750i