Nou, weer een wijze les geleerd. De auto had in het stuur een enorme vrije slag. Of je nou links of rechts stuurde; in de eerste 20 graden gebeurde er niks. Dat rijdt heel irritant, kan ik je zeggen. Vanuit mijn simplistische technische benadering ging ik er vanuit dat het stuurhuis dus wel versleten zou zijn. Stuurhuis uit de 518i laten halen en een afspraak gemaakt bij de garage om dit te vervangen. Bleek dus helemaal niet nodig te zijn, want er zit een soort stelschroef op het stuurhuis waarmee je de boel strakker (?) kunt zetten en bij al die stangen bleek ook nog het een en ander bijgesteld te kunnen worden. De bout bij de verbinding van het stuurhuis naar de stangen bleek ook los te zitten, dus die vastzetten scheelde ook weer veel speling. Nu rijdt de auto weer zoals het hoort en kan ik desgewenst de stelbout nog iets strakker laten zetten. Daardoor stuurt de auto - zo heb begrepen - nog directer, maar voel je wel alle onregelmatigheden in het wegdek - zoals rijsporen - direct in je stuur. Er zit dan geen speling meer die dit opvangt, waardoor je een wat onrustig rijgedrag krijgt. Voorlopig laten we het maar zo en mocht ik de behoefte krijgen aan meer kart-modus, dan laat ik die bout nog wel een tandje aandraaien.
E34 525ia 1995 interior
Binnenkort gaan we de linker deur vervangen. Daar is ooit iemand achteruit tegen aan gereden, heeft sorry gezegd en is met de noorderzon vertrokken. De deurvanger is los gescheurd wat af en toe een afschuwelijk gekraak veroorzaakt en de deur vliegt met wind gelijk helemaal open. In Belgie een vervangende deur kunnen scoren in de goede kleur, dus dan is dat ook weer helemaal gefixt. Verder nog de voorste toplagers en schokbrekers terug laten brengen naar origineel en de kleppendekselpakking vervangen. En dat was het dan weer voorlopig.