Zodra de temperaturen weer een beetje draaglijk worden ben ik van plan de pakking van mijn oliefilterhuis te vervangen. Ik heb een paar filmpjes bekeken, maar ik kon er geen eentje vinden van een E34 met een M50 motor. Daarom hier maar even checken of ik het goed heb begrepen en een paar vragen daarbij. Wie weet kunnen we er een leuke how-to van maken voor het nageslacht.
- De min van de accu loskoppelen.
- Als het goed is hoef je niet je olie uit de motor te laten lopen. Zeker als die al een tijdje stil heeft gestaan.
- Bentley (manual) zegt dat de kvs ventilator en de behuizing ervan eraf moeten, maar YouTube zegt dat het niet hoeft. Wie heeft er gelijk?
- Dynamo eraf halen (moet die ook helemaal los worden gemaakt of kan die lafjes ergens tegenaan blijven liggen?)
- Mij is ook niet helemaal duidelijk of de stuurpomp nu wel of niet los moet worden gekoppeld. Weet iemand dat?
- Bouten filterhuis losdraaien en de VANOS leiding ontkoppelen. Normaal gesproken een mooi moment om de VANOS leiding te vervangen, maar dat heb ik vorig jaar al gedaan.
- En vanaf hier kun je de pakking vervangen en weer terug opbouwen als het goed is.
- Heeft het zin om meteen je oliedruksensor te vervangen? Of gaan die niet zo snel stuk?
- Zijn er nog andere zaken die je nu het beste ook meteen kunt vervangen?