E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #28183  door emielvs
 
Nou dat was geen pretje met de uitdeuker hij hoefde er maar even naar te kijken en zei total loss :( . Alle schroefdelen moet je vervangen want is goedkoper dan uitdeuken plus uitdeuken wordt nooit meer strak omdat deuken echt te diep zijn.

Body delen uitdeken (Dak en stijlen) zijn enkel 'push to paint' oftewel voorbereiden voor het spuiten. Daarnaast is grijs natuurlijk een enorm lastige kleur om te spuiten en te matchen. Oftewel eigenlijk is een volledige spuitbeurt nodig.

Dus wat ga ik doen, veel om over na te denken: Sloper kopen en onderdelen omzetten of alle onderdelen los kopen, hoe vind ik uberhaupt een sloper, wat is zo'n auto waard na volledige opknapbeurt, wat wil ik er zelf aan uitgeven, wat kost een volledige spuitbeurt, wat als ik hem sloop etc etc :?

Als iemand nog slimme ideeen/inzichten/ervaring heeft ik sta op het moment overal voor open! :?:
 #28184  door johan525
 
Moeilijke keuze.

Zelf zou ik een aantal uitdeukers om een offerte vragen. Sommige werken puur volgens de vaste tarrieven per deuk, anderen willen ook wel voor een dag tarief werken. Je hebt maar een uitdeuker nodig die de e34 leuk vind en het zonde vind om een mooie originele e34 naar de sloop te sturen. Dus zeker een aantal offertes aanvragen!

Ik zou ook kijken waar het totaal bedrag op uit zou komen bij uitdeuken en herspuiten. Dan heb je de worst case qua kosten denk ik wel te pakken. Daarna komt de vraag of je dat bedrag eraan uit wil geven en waar je eventueel kosten zou kunnen besparen...en of het bedrag en resultaat dan wel acceptabel is.

De auto slopen weet ik niet. Ik heb onderhand geen kijk meer op de prijzen van de onderdelen. Ik zie dingen vaak voor de hoofdprijs op internet staan....maar dan blijven ze vaak ook lang staan. Ik denk als je echt een goed bedrag terug wil verdienen in onderdelen dat je 6 tot 12 maanden bezig bent de onderdelen te verkopen. Maar goed dat is mijn gok...de realiteit kan wel eens anders zijn....
Je zou natuurlijk ook de auto as-is kunnen aanbieden. Wederom heb je maar een iemand nodig die interesse heeft. Maar ik ben bang dat je veel "voor 500 kom ik hem vandaag halen" aanbiedingen gaat krijgen.
 #28203  door epmans
 
omdat ik voor mezelf een ix kocht maar daar een defect aan was, kocht ik er een ix bij voor dat ene onderdeel. laat dat onderdeel dat ik nodig had, toch iets anders te zijn en dus kwam ik er achter dat er twee verschillende ix systemen bestaan.
ach later kocht ik dan maar een compleet ix onderstel er bij en was het bij mij opgelost.
niet alle ix onderdelen zijn nog nieuw te krijgen. oa de voorste schokbrekers en draagarmen zijn daar een voorbeeld van.
 #28255  door danny-ex-touringE34
 
emielvs schreef: 24 jul 2021, 09:14 Nou dat was geen pretje met de uitdeuker hij hoefde er maar even naar te kijken en zei total loss :( .
..........................................................................................................................
Als iemand nog slimme ideeen/inzichten/ervaring heeft ik sta op het moment overal voor open! :?:
Hoi. Is er nog voortgang met het opknappen van de deze ix? Groeten, Danny
 #28261  door danny-ex-touringE34
 
Vanwege de waarschijnlijk tegenvallende reparatiekosten kan ik me wel voorstellen dat dat voorlopig even op zich laat wachten
Maar het is toch wel een bijzondere uitvoering die je niet zo gauw verloren laat gaan, lijkt me. Was daarom nieuwsgierig naar het hoe-en-wat.
Jammer dat Emiel er niet over post. Groeten, Danny
 #28270  door emielvs
 
Hi All,

Ja helaas viel alles een beetje tegen met de auto. Maar soms zit het ook mee en in dit geval heb ik in deze gekke huizenmarkt(voor een 'normale' prijs) een huis kunnen kopen met een garage waar de auto makkelijk in kan met genoeg ruimte om de auto om te sleutelen. Echter is dit huis ook een opknapper ;) Dus eerst het huis opknappen waarna de BMW erin gaat en compleet wordt aangepakt! Dus voor nu nog even geduld voor project updates :oops:

En ja ondanks de deuken rijd ik gewoon met de auto rond want hij rijd heerlijk! :D
 #28273  door epmans
 
haha ook nog ff een opknaphuis erbij, jij verveelt je voorlopig niet!
inderdaad lekker met de auto rijden, daar istie voor.