E34Forum.nl

 #28640  door Levis-e34
 
Goedemorgen beste leden,

Ik heb ervoor gekozen om het complete uitlaatsysteem van mijn E34 de komende maanden te gaan vervangen. Niet omdat ik er een herriepijp onder wil hebben, maar simpelweg omdat de huidige gewoon op is. Daarnaast ben ik ook bang dat het een dingetje kan gaan worden bij de APK keuring welke gepland staat in juli dit jaar. Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaring is met een M50B20/B25 blok en aftermarket uitlaat. Het hoeft van mij geen herrie te worden en het moet ook niet onwijs de kosten in moet gaan lopen (zoals je bij Eisenmann al een flink bedrag neer moet leggen voor een einddemper). Daarnaast zag ik een mooi systeem van IMASAF, maar ik kan daar eigenlijk nog maar weinig over vinden.

Alvast bedankt voor de hulp en een fijn weekend gewenst!
 #28641  door Theo
 
E34 uitlaten gaan in principe best lang mee en de originele van Eberspächer zijn de beste maar nieuw peperduur. Ik zou er eens een oproepje aan wagen of iemand toevallig een complete gebruikte pijp heeft liggen.

Bosal is in principe ook een perfect merk, maar ook niet goedkoop helaas, voor de midden en einddemper ben je zomaar 500 kwijt.
 #28643  door Levis-e34
 
@Theo

Bedankt voor de reactie! Wellicht dat ik inderdaad maar eens een oproep ga doen voor een compleet systeem heeft liggen. Naar Bosal heb ik ook zitten kijken inderdaad, maar dan mis ik nog een deel ervoor wat ook vervangen moet worden.
 #28655  door epmans
 
wat ik opmerkelijk vind, is dat de uitlaat van een 520 blijkbaar de isolatie verliest en dus met de jaren luider wordt. de 2,5 m50 heeft er geen last van.

ik rijd momenteel ook met een 520ia die veel te veel geluid maakt naar mijn smaak. Ik heb er nog een liggen van een demontage en zal die eens monteren om ze luisteren of die minder slecht is.

ja soms kan je mazzel hebben en nog een uitlaat ergens op een zolder is gelegd na montage van een sportpiep of zoiets maar nu weer wordt 'gevonden' en verkocht moet.
 #28672  door Levis-e34
 
epmans schreef: 29 apr 2023, 21:21 wat ik opmerkelijk vind, is dat de uitlaat van een 520 blijkbaar de isolatie verliest en dus met de jaren luider wordt. de 2,5 m50 heeft er geen last van.

ik rijd momenteel ook met een 520ia die veel te veel geluid maakt naar mijn smaak. Ik heb er nog een liggen van een demontage en zal die eens monteren om ze luisteren of die minder slecht is.

ja soms kan je mazzel hebben en nog een uitlaat ergens op een zolder is gelegd na montage van een sportpiep of zoiets maar nu weer wordt 'gevonden' en verkocht moet.
Ah dus toch! Ik vond hem echt al aan de luide kant voor een 520i. Inmiddels zit er een nieuwe onder (helaas imitatie, maar pasvorm is voor bijna 99% hetzelfde). Wat een wereld van verschil. Ben zelfs bang dat ik het 'luide' een beetje ga missen...