E34Forum.nl

 #2144  door Coach
 
Kort samengevat: voor de km-teller moet ik dus of een codeerstekker, analoog, uit een 520i tellerbak hebben of een compleet andere tellerbak.
Voor wat de mistlampen ga ik wel op zoek naar de stekkers en naar de lampen inclusief houders.

Oh ja, waar zit die codeerstekker en hoe ziet die er uit?
 #2153  door Bart Jansema
 
Coach schreef:Kort samengevat: voor de km-teller moet ik dus of een codeerstekker, analoog, uit een 520i tellerbak hebben of een compleet andere tellerbak.
Voor wat de mistlampen ga ik wel op zoek naar de stekkers en naar de lampen inclusief houders.

Oh ja, waar zit die codeerstekker en hoe ziet die er uit?
Het is de codeerstekker niet ik heb toen bij mijn analoge bak de codeerstekker eruit gehaald en dan werkt snelheidsmeter nog altijd!

Codeerstekker is niks anders bij analoge bak waarin gecodeerd staat of het een 4 of 6 cil is qua toerental en wat voor diff eronder hangt en grootte brandstoftank!

Ik had toen een tellerbak gekocht analoog met 4 cil codeeer stekker toerental klopte niks van na me eigen codeerstekker erin gezet te hebben was het klaar met toerental. Km stand word overigens niet opgeslagen bij analoge bak in codeerstekker.

Je moet gewoon opzoek naar een andere tellerbak
 #2159  door Alex Kroeze
 
Als je die kabels van de mistlampen gevonden hebt hangt er normaal gezien ook nog een stekker van de buitentemperatuursensor aan diezelfde kabelboom........

Alex
 #2203  door Coach
 
Vandaag een andere tellerbak gemonteerd, maar helaas. Ook daarbij geen werkende kilometer- of dagteller. Bij mijn eigen bak werkt nu ook de toerenteller af en toe niet... Anyone?
 #2224  door Coach
 
Hoe haal je trouwens die codeerstekker los? Gisteren aan het rommelen geweest, maar kreeg 'm er niet uit. De andere tellerbak had gelukkig hetzelfde precies hetzelfde nummer en was ook uit een automaat.
 #2234  door easy rider
 
Die codeersleutel zit in een groen blokje wat verzegeld is door de achterkant van de tellerbak zelf. Dus zegel verbreken en je wipt hem er zo uit.
 #2431  door Bart Jansema
 
easy rider schreef:Die codeersleutel zit in een groen blokje wat verzegeld is door de achterkant van de tellerbak zelf. Dus zegel verbreken en je wipt hem er zo uit.
In zijn geval zwart gewoon zwarte doosje eruit trekken!
 #2443  door easy rider
 
Bart Jansema schreef:...In zijn geval zwart gewoon zwarte doosje eruit trekken!
Ow, sorry. Gelukkig heb ik meer verstand van TDSen :roll:
 #2448  door Bart Jansema
 
easy rider schreef:
Bart Jansema schreef:...In zijn geval zwart gewoon zwarte doosje eruit trekken!
Ow, sorry. Gelukkig heb ik meer verstand van TDSen :roll:
Haha ieder zn ding toch ;) al diesel ik zelf ook he heb al 3 jaar geen benzine meer maar een comonraildiesel
 #2482  door Coach
 
Opgelost: tellerbak op de sloop gevonden die werkt. Staat wel 337.000 km op, maar jammer dan. Garage heeft een aantekening gemaakt dat bij 187.000 km de tellerbak vervangen is. En de oude heb ik ook nog.