E34Forum.nl

 #2239  door Theo
 
Bij de nieuwe aanwinst heb ik de hele verlichting als zijnde storing onderin beeld in de tellerbak.

Koplampen, remlichten, kentekenplaatverlichting, enzovoorts. Alles werkt gewoon prima, maar alles geeft een storing in het display. Zelfs de remblokken zouden versleten zijn, maar dat heb ik nog niet kunnen controleren.

Mijn boerenverstand zegt dat de check-control module met een sierlijke boog de prullenbak in mag, maar waar zit dat ding ook alweer en hoe ziet hij er ook alweer uit?
 #2241  door epmans
 
is dat niet onder de achterbank?
 #2243  door Alex Kroeze
 
Theo.

Of je LKM is kapot.Die zit in de zekeringsbak links onder de motorkap ;)

Alex
 #2246  door Theo
 
Bij mijn weten stopt het dimlicht ermee als je LKM kapot is, dat was bij mijn 525i zo toen ik hem net had.

Ik heb inmiddels wat zitten Googelen en het is de CCM module, straks even kijken of hij niet gewoon in de zekeringkast zit.
 #2250  door ivo
 
Zekeringkast links zit die in de motorruimte, naast de LKM.
CCM module is verdacht, maar ook kan je die meldingen hebben van de beruchte kabelboom in de achterklep.
 #2255  door Theo
 
Tot op heden nog geen mankementen in de kofferklep tegen gekomen, zowel de ruit, de klep zelf en de CV vergrendeling werken vlekkeloos.
 #2259  door Jgpeggeman
 
Kabelboom breuk in de achterklep geeft niet de meldingen voor alle verlichting... Beperkt zich meestal wel tot achterkant gerelateerde foutmeldingen...
 #2290  door Theo
 
Half verdwenen, vreemd.

Ik heb eerst de CCM module omgewisseld en dat gaf geen verschil. Daarna een andere LKM die ik nog had liggen en nu heb ik alleen nog Bremsbelag und Kenzeichenlicht als storing in beeld. Kentekenverlichting brandt zoals het hoort, remblokken nog steeds niet naar gekeken, die zullen wel versleten zijn dan.

Wel handig trouwens als je nog twee dozen met prullen hebt staan uit vorige 'projecten', CCM en LKM uit eigen voorraad leverbaar.

Grappig detail tussendoor: twee jaar terug twee Tourings gesloopt en alle verlichting destijds verkocht, op één achterlichtunit na, die links op de achterklep. Laat dat nou nèt het enige lampie zijn die flink gebarsten was op de 530. Ik ben weer eens voor het geluk geboren 8-)
 #2298  door epmans
 
Theo schreef:Half verdwenen, vreemd.
remblokken nog steeds niet naar gekeken, die zullen wel versleten zijn dan.
of iets met de slijt indicatoren.
 #2324  door Alex Kroeze
 
Theo.

Als je die achterklep op en neer beweegt blijft die kentekenverlichting dan ook continue aan?Even een paar keer achter elkaar proberen.Ik gok op een draadbreuk in de achterklep bekabeling of een los contact.

Je remmen zullen wel versleten zijn :mrgreen:

Harald & Alex