E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #2687  door DDT525
 
The Story.

17 en klaar voor een missie, dat was het gevoel wat ik kreeg bij een oude verwaarloosde Bmw e34.Afbeelding
Aangezien de auto was aangemeld voor een school opdracht (slopen) moest ik haast maken de auto eerder te bemachtigen dan dat mijn praktijk leraar dat deed.
Met heel veel mazzel kwam mijn grote droom dan ook uit, te horen dat ik de auto mocht komen ophalen in Zeeland.

Ja en toen? dat dacht ik ook :P
Tijd om met mijn huidige baas van Peugeot te onderhandelen of we de wagen niet met de auto ambulance konden ophalen. In mijn ogen voldeed dat wel als kerst geschenk. :mrgreen:
Afbeelding
Doe maar starten dacht ik hier.
Afbeelding
Even een kiekje of het allemaal wel echt was. (Toch je eerste auto)
Na het uitladen fluisterde de M20 motor mij al Tikkend die toch echt op was met 3 Ton op de Teller.
Zo gek als het was bleek tijdens het sleutelen dat er een complete drijfstang lager was uitgelopen. Echter bleef de motor gewoon draaien. (wonder de zuiger de klepjes niet geraakt heft ;)
Hier werd mij de deugelijkheid van de m20 wel bevestigd.

Tijd voor meer zakgeld dacht ik :shock: (Dit werd dus meer werken....)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na het vliegwiel er weer op gekregen te hebben, ben ik begonnen met het reviseren van de cilinderkop.
Deze was zodanig ingelopen is dat de klepjes genoeg ruimte hadden om een menig draaiorgel te overstemmen.
Na een weekend hard klussen, en alle pakkingen/ keeringen vervangen te hebben, stond ik te trappelen om te gaan rijden.
Fantastisch om een motor te horen draaien als je hem net in elkaar heb gezet.

To be continued...
 #2689  door Speedy
 
Lekker bezig man!
Top.
 #2881  door DDT525
 
Na al dat gesleutel heb ik mijn wagen voorzien van elektriche raam mechanisms, deze waren allemaal handbediend.
Iets wat niet hoort in een bmw van dit bouwjaar dacht ik zo. Afbeelding
Na dit gedaan te hebben, kon ik lekker dopjes plakken van jawel de bekende deurpanelen.
Afbeelding
Hierna ben ik eigenlijk gelijk aan de gang gegaan om de auto technisch goed in staat te brengen.

Zo begon ik eerst met het open doen van mijn bestaande schuif kanteldak.
Fantastisch hoe mooi die open ging, zo'n hel was het toen die niet meer dicht wilde.
Gelukkig probeer je zo iets altijd met erg mooi :D
Niet dus.
Afbeelding

Op naar een nieuw schuif kantel dak.
Gelukkig kon ik mijn portomonee nog iets uit rekken en kwam mijn nieuwe dakje al snel in zicht.
Afbeelding

Hierna de auto laten spuiten in een lichtere variant van de Alphine wise 2.
Afbeelding

Ook zijn alle zwarte strippen vervangen en heb ik gelijk usa verlichting aangebracht aan de hand van een topic op het e34 forum.
Met als resultaat
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
 #2888  door Jgpeggeman
 
gaaf, zo'n vers gespoten witte e34...

Maar wat voor schuifkantel dak heb jij er nu in? dat lijkt me geen originele e34 dak.. Is dit een elektrisch dakje?
 #2906  door Cees
 
goed bezig
ziet er heel mooi en fris uit zo

tip:
mogt je nog is in een e34 met een schuifdak zitten wat niet dicht wil
deze zit als het goed is in je gereedschapset

Afbeelding
 #3222  door DDT525
 
Jgpeggeman schreef:gaaf, zo'n vers gespoten witte e34...

Maar wat voor schuifkantel dak heb jij er nu in? dat lijkt me geen originele e34 dak.. Is dit een elektrisch dakje?
Thanks, er zit een hollandia sun roof 700 in.
Orgineel vanaf bmw warden die daakjes ook geleverd via hollandia volgensmij.

Dakje is vol Auto;)