E34Forum.nl

 #2868  door Theo
 
Verbazing van deze kant.

Mijn E34 525i heeft ten alle tijden overstuur, de achterkant gaat altijd als eerste. Heerlijk.

Een dikkere stabi aan de achterkant zorgt voor meer overstuur trouwens. Als je nu al onderstuur hebt moet je voor zeker niet dikker gaan qua stabi.
 #2869  door Jgpeggeman
 
ik moet eerlijk toegeven dat onze touring ook meer neiging heeft tot onderstuur dan overstuur... Zal wel helemaal niks met het feit te maken hebben dat ik maar op 195 fietsbandjes rondrijd aan de voorkant :D
 #2872  door Theo
 
GijsJUH schreef:
Maar wellicht dat er in jouw uitlijning iets dermate anders staat wat maakt dat de voorkant veel meer grip heeft. Ik zal niet zeggen dat het niet kan.
Wacht even, er schiet me iets te binnen.

Ik heb op mijn auto excentrische toplagers, die een paar graden meer camber geven.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #2885  door ivo
 
Ik zal later vandaag nog wat meer schrijven en ervaringen vertellen.

Ombouw naar de M5 stabi's, of van de Touring, met 25mm op de vooras en 18mm op de achteras heb ik goede ervaringen. Alleen even de vooras specifiek 25mm nemen voor een iA omdat de stabi anders bij flink bochtengeweld tegen de bak aan komt.
19mm op de achteras zou ik niet doen, dan krijg je veel onderstuur is mijn ervaring, zeker met bredere banden op de vooras.

Met de E38 velgen moet je wel goed naar de ET waarde kijken, die zijn anders dan van de 5-serie.
Verschil in ET, uit mijn ET13 (E38) vs ET20 (E34), op de vooras bij een 8J velg maakt nog wel wat uit.

Vogtland veren heb ik lang geleden eens gehad op de 530, maar die zakken heel ver door. In ieder geval verder dan de opgegeven waarde.
 #2895  door Theo
 
GijsJUH schreef:
Maar is het optisch bedrog, of zijn het bij jou 'caster aanpassingen' geworden i.p.v. camber?
Gevalletje optisch bedrog. De veerpoten staan aan de bovenzijde meer naar het motorblok toe, voor caster zouden ze meer onderuit, met de toplagers naar de achterkant van de auto moeten staan.
 #2896  door Jgpeggeman
 
Theo schreef:
GijsJUH schreef:
Maar wellicht dat er in jouw uitlijning iets dermate anders staat wat maakt dat de voorkant veel meer grip heeft. Ik zal niet zeggen dat het niet kan.
Wacht even, er schiet me iets te binnen.

Ik heb op mijn auto excentrische toplagers, die een paar graden meer camber geven.
hoe kom je aan die excentrische toplagers?
 #2903  door Alex Kroeze
 
Als je met deze auto rijdt waar ie voor gemaakt is en dat is een luxe limousine en je hebt je voortrein goed op orde dus zonder versleten delen zoals draagarmen etc etc dan kan ik er weinig klachten over hebben.Wil je op of net over het randje rijden dan moet je een M5 kopen.........

Alex
 #2914  door Theo
 
Jgpeggeman schreef:
hoe kom je aan die excentrische toplagers?
Heb ik per toeval bij een setje veerpoten gekregen, maar zijn gewoon bij de dealer te koop.

Kijk in ETK maar bij de afdeling vooras van je auto en dan de afdeling voorschokbrekers e.d, daar staat toplagers met cambercorrectie. Nadeeltje is wel dat ze twee-en-een-half keer zo duur zijn als normale. Gebruikt zie je ze nooit voorbij komen eigenlijk.
 #2923  door Cees
 
als jij een strakker geheel wil dan raak je tog aan een schroefsetje en alle rubbers vervangen voor stuggere varianten
denk dat je dan een heel eind heen bent met wat je beschrijft