Mijn ervaring met zowel Bilstein (B6 en B8) als Koni is dat de uitgaande slag van de dempers niet fijn is. Beetje alsof je een VAG-produkt met sportonderstel rijdt.
Ik blijf erbij dat een Sachs M-tech dempers de beste keuze is voor de E34, hierop kun je ook met gerust hart een set verlagingsveren van Eibach monteren. De Pro-kit komt ongeveer 30/20mm lager.
Ik heb destijds diverse verlagingssetjes op diverse E34's gehad.
- Weitec: grote rommel
- Eibach pro kit: top en mooi progressief
- Thema 30mm rondom lager, volgens mij al lang niet meer te verkrijgen nu: icm Bilstein B6 een super combi
- Hartge verlagingsveren: stug
- Spax schroefset: zeer listig in grensbereik. Je gaat hard, harder en dan ineens zonder aankondiging sta je achterste voren
- M-Tech verlagingsveren: super combi zeker met de juiste Sachs M-dempers
Mijn laatste 2 E34's waren voorzien van M-Tech dempers + veren in combinatie met 25/18mm stabi's.
Op de Sportlimousine had ik nog een Eibach antiroll kit, dat was ook geweldig met de 235/255 banden rondom op 17 inch.
Er zit dan nog wel wat beweging in de koets maar op zo'n manier dat het heel vertrouwd aanvoelt. Je merkt en voelt precies wat ie doet en wanneer die gaat duwen over de vooras. Al is dat iets wat ie toch wel blijft doen, zeker met een breedteset erop. Met een 19mm Nürburgring stabi van de M5T erop vond ik dat ie teveel onderstuurde.
Als je alles fris eronder hebt dan rijdt een E34 zo fijn, dus niet verrotte M-dempers met +250dkm erop want dat rijdt ook voor geen meter....
Mijn ervaring met dat extreme spul of teveel verlaging, is dat de auto op hogere snelheid onrustig wordt. Dan is het net een zenuwachtige drugshond die alle kanten aan het zoeken is en je de hele tijd moet corrigeren.
Ik ben gewoon geen fan van alles zo stug mogelijk, je haalt vaak de hele balans uit de auto.
Ik blijf erbij dat een Sachs M-tech dempers de beste keuze is voor de E34, hierop kun je ook met gerust hart een set verlagingsveren van Eibach monteren. De Pro-kit komt ongeveer 30/20mm lager.
Ik heb destijds diverse verlagingssetjes op diverse E34's gehad.
- Weitec: grote rommel
- Eibach pro kit: top en mooi progressief
- Thema 30mm rondom lager, volgens mij al lang niet meer te verkrijgen nu: icm Bilstein B6 een super combi
- Hartge verlagingsveren: stug
- Spax schroefset: zeer listig in grensbereik. Je gaat hard, harder en dan ineens zonder aankondiging sta je achterste voren
- M-Tech verlagingsveren: super combi zeker met de juiste Sachs M-dempers
Mijn laatste 2 E34's waren voorzien van M-Tech dempers + veren in combinatie met 25/18mm stabi's.
Op de Sportlimousine had ik nog een Eibach antiroll kit, dat was ook geweldig met de 235/255 banden rondom op 17 inch.
Er zit dan nog wel wat beweging in de koets maar op zo'n manier dat het heel vertrouwd aanvoelt. Je merkt en voelt precies wat ie doet en wanneer die gaat duwen over de vooras. Al is dat iets wat ie toch wel blijft doen, zeker met een breedteset erop. Met een 19mm Nürburgring stabi van de M5T erop vond ik dat ie teveel onderstuurde.
Als je alles fris eronder hebt dan rijdt een E34 zo fijn, dus niet verrotte M-dempers met +250dkm erop want dat rijdt ook voor geen meter....
Mijn ervaring met dat extreme spul of teveel verlaging, is dat de auto op hogere snelheid onrustig wordt. Dan is het net een zenuwachtige drugshond die alle kanten aan het zoeken is en je de hele tijd moet corrigeren.
Ik ben gewoon geen fan van alles zo stug mogelijk, je haalt vaak de hele balans uit de auto.