Het hoort wellicht bij de tijdgeest van begin jaren 90, niet bij die van begin jaren 80 in ieder geval.
Mijn standaard 83-er E28 528i (met 3.5 blok) draait rond de 145 km/u bij 3000 toeren, heerlijk op de lange afstand. De 97-er Audi A4 2.4 die ik pas geleden had draaide ook die toeren, ook heerlijk op de lange afstand.
Maar waarom zoveel verschil tussen een automaat met vijf versnellingen en een handbak met vijf versnellingen. Een fractie verschil kan ik me voorstellen, maar die reuzensprong is mij echt een raadsel.
En voor Frank: ik zou niet met de originele bandenmaat gaan klooien. In de breedte geen probleem, maar qua afrolomtrek en dus ook de hoogte van je band, is er niet veel speelruimte over voor je het negatief gaat merken in je weggedrag.
Mijn standaard 83-er E28 528i (met 3.5 blok) draait rond de 145 km/u bij 3000 toeren, heerlijk op de lange afstand. De 97-er Audi A4 2.4 die ik pas geleden had draaide ook die toeren, ook heerlijk op de lange afstand.
Maar waarom zoveel verschil tussen een automaat met vijf versnellingen en een handbak met vijf versnellingen. Een fractie verschil kan ik me voorstellen, maar die reuzensprong is mij echt een raadsel.
En voor Frank: ik zou niet met de originele bandenmaat gaan klooien. In de breedte geen probleem, maar qua afrolomtrek en dus ook de hoogte van je band, is er niet veel speelruimte over voor je het negatief gaat merken in je weggedrag.