E34Forum.nl

 #3218  door Theo
 
Verwarrend...

Bij mijn Touring plopte gisteren de rechter gasveer van de onderste kogel, die dingen lubberen na 20 jaar uit.

Welke moet ik nou bestellen? http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... trunk_lid/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nummer 7 of 9 ?

Nummer 7 lijkt er het meest op, maar staat op het plaatje aangegeven als de bovenste en ik wil die aan de onderkant hebben, die halverwege de stijl zit.

Wie weet er wat?
 #3220  door I///M-fan
 
Gezien die lage prijzen zou ik vervangen wat je vervangen kunt, meteen zo goed mogelijk aanpakken!
Ga je ook nieuwe gasdrukveren plaatsen?
 #3225  door Theo
 
Wat ik nog wel extra ga bestellen, maar geen ene fluit met de kofferklep te maken heeft, is het scharniertje van de tankklep.

Nummer 3 op het plaatje: http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... tail_trim/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn tankklep wappert in de wind op dit moment.

Daarna heb ik Poelgeest wel weer genoeg gesponsord. Altijd weer een klein feestje als je door de showroom loopt naar de balie van het magazijn en alle stropdassen 'hallo meneer' zeggen. Waarmee ik dus eigenlijk bedoel dat de 'ubermenschen' gelijktijdig hun neus voor me ophalen en achterom kijken of de spachtelputz nog wel correct op de muur zit. Wat een arrogant grafvolk...
 #3229  door Frank87
 
De dealer in Nijmegen.. daar zijn ze wel heel arrogant. Bij Renova Tilburg kan ik heel goed met de jongens van het magazijn enz. opschieten. Maar bij Nijmegen kwam ik met kant en klare onderdeelnummers en zeggen ze "nee is niet te leveren meneer" terwijl andere dealers dergelijke zaken WEL leveren. Gewoon te lui voor particulieren en maar likken bij de account managers van de leasemaatschappijen.

Een keer zei ik nadat ze zeiden "Hallo meneer". -> "Goedendag, de volgende keer graag Dhr. Drs." terwijl ik in sportkleding langskwam :D
 #3232  door epmans
 
Omdat je zegt dat het na 20 jaar uitlubbert dacht ik juist aan ruimte aan de kom onderaan de gasveer, maar jij vervangt de kogel. Wat is er nu gesleten?? Ja blijkbaar de kogel dus?? Of is ie afgebroken?
 #3233  door easy rider
 
Meestal slijten ze beide maar als je 1 van de 2 vervangt gaat het wel weer een tijdje mee.

'T is wel ff oppassen want als de zaak erg versleten is dan loop je het risico dat de gasveer door de bedrading heen schiet en dan ben je verder van huis, heb ik namelijk al een keer gehad.
 #3241  door I///M-fan
 
easy rider schreef: 'T is wel ff oppassen want als de zaak erg versleten is dan loop je het risico dat de gasveer door de bedrading heen schiet en dan ben je verder van huis, heb ik namelijk al een keer gehad.
Kijk, waarom dan niet meteen grondig aanpakken en alles vervangen?
Als je de Fünfer tenminste nog een lange tijd wil blijven rijden.

Om op die Stealers terug te komen:

Bij Kera in Kerkrade melde ik me een keer met een probleem aan de balie, geholpen door iemand die het zwaar had op dat moment om wakker te blijven. Althans, zo leek het.
Ik zei dat ik koelvloeistof verloor en hij vroeg me om wat voor een model het ging, ik zei: "Een E30 Touring"!

Wááát, waar staat die? Hij springt achter de balie uit, vol enthousiasme rende hij voor me uit naar de auto, bleek het een ras liefhebber te zijn..... :lol:
Ik kon het aantal tips dat hij me mee gaf niet onthouden, een hele leuke ervaring.

Het kan dus ook anders..... :roll:
 #3295  door Theo
 
De rechter kogel was versleten en dat heb ik al vaker gezien in het verleden. Gasdemper mankeerde niks aan, nieuwe kogel heb ik er in de bankschroef in moeten klikken, kan weer 10 jaar mee.

De linker gasdemper zit nog zo vast als een huis, die laat ik even voor wat het is.

Stom kogelschroefie kost trouwens bijna een tientje. Ik heb er voor de liefhebber nog eentje liggen dus, nieuw in de verpakking.


Nieuw vs oud.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #3303  door easy rider
 
Theo schreef:...nieuwe kogel heb ik er in de bankschroef in moeten klikken, kan weer 10 jaar mee...
Dan heb je nu dat kleine metalen pennetje wat er eerst uit moet naar de eeuwige jachtvelden geholpen ;)