ivo schreef: De 850Ci had gewoon een enkele zuiger, wel met 324*30mm schijven. Staal en pokkezwaar. Gewoon ook met losse drager voor de klauw aan veerpoot.Als 15 zou passen, dan zou dat mooi zijn, ik ben gek op honingraatjes. Klauwen zijn in ieder geval van Ate en van staal.
De 840Ci had alu Brembo klauwen, superlicht qua gewicht. Ook met 324*30mm schijven. Bevestiging rechtstreeks op veerpoot.
De CSi had de compound remmen zoals de E34 M5 met 6-bak die had. Zelfde bevestiging als die van de 840Ci.
Lijken me E32 750i klauwen van de Duitse versie.
Met de 4-pots remmen op de 750 kun je gewoon 15 inch rijden mits de juiste ET waarde van de velg. En geen plaklood aan binnenzijde van de velg want de ontluchtingsnippel van de klauw rost 'm er bij de eerste omwenteling af
Volgende week heb ik mijn (uitgeleende) 525i weer terug, dan ga ik gewoon maar eens passen en meten.
Mijn boerenverstand zegt dat 15 inch een probleem wordt, omdat mijn iets kleinere M5 remmen ook starten met 16 inch. Maar als Ivo het zegt...