E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #4637  door ceke1985
 
Dag mannen!

Alvast bedankt voor de antwoorden. Ik schrok wel even. Ik heb de standaard chip nog in mijn auto liggen. Best die er terug inplaatsen?
Kunnen jullie even helpen hoe dit aan te pakken? Ik had mss wat beter moeten opletten toen maat ze uit mekaar haalde. :(

Eric, kan ik je morgen anders even bellen in de voormiddag?

Greetz

Cedric
 #4644  door ceke1985
 
UPDATE! :evil:

Vanmorgen originele chip teruggeplaatst in DDS. Wil ik de wagen starten... lukt dit niet meer! Hij geeft uitroepteken en wagen slaat gewoon niet aan. Dan maar andere chip weer teruggeplaatst en startte hij direct. Echter wagen draait niet mooi :(

Wat is er aan de hand dat hij originele chip niet aanneemt? Ik word er stilaan gek van :(

greetz

 #4649  door easy rider
 
ceke1985 schreef:...Wat is er aan de hand dat hij originele chip niet aanneemt? Ik word er stilaan gek van :(...
Zo ik al eerder schreef: Je DDE is verneukt.

Heb je toevallig ook iets aan de pompkop gedaan?
 #4660  door ceke1985
 
Update 2 :D

- Maat van KCPerformance gebeld en hij vermoedde dak de originele chip verkeerd had gestoken. Wat bleek, ik had de originele chip perongeluk naar de verkeerde kant gestoken, er is een inkeping voorzien die ik niet had opgemert. Opnieuw opengedaan en anders gestoken. Dan startte hij direct en draaide mooi.

- Er is één slecht EPROM aangepast door mijn maat. Aan de inspuiting is niets veranderd. Stelde me wel gerust. Er is dus niet geknoeid. Het probleem stelde zich initieel dat de originele EPROM niet kon worden uitgelezen. Maat heeft dus een blanco EPROM moeten nemen. Daar sofware op moeten downen van 525tds ( online te vinden). We zijn dus moeten starten van een niet ideale basis. Niet goed dus...
Maat zei dat eerst de pomp moet afgesteld worden ( door Eric) en alles hardwarematig moet gecheckt worden. Dan pas kan er getuned worden.

- Opmerking van resetten terecht. Zijn we eigenlijk vergeten door het gedoe rond de EPROM. Wel jammer dat een apparaat van 10000 euro een oude BMW niet kan resetten, hoewel het aangeeft van wel.

- Nieuwe EPROMS en uitleesapparatuur voor EPROM onderweg. Op termijn komt het goed...

Alle advies is welkom!


groeten

Ce
 #5380  door ceke1985
 
Vorige week op bezoek geweest bij EASYRYDER ( Eric) van het forum voor het afstellen van de pomp.

Verslag:

- De rit naar Eric verliep niet van een leien dakje. De avond voor mijn vertrek geeft mijn gsm plots de geest... Ik had dus een trip van 200 km vanuit Belgie naar Melissant voor de boeg zonder enig communicatiemiddel... SPANNEND :)
GPS zelfs is meerdere malen beginnen flippen zonder enige aanleiding.

- Eenmaal aangekomen kennisgemaakt met Eric. Sympathieke kerel en al snel bleek hij een vat vol wijsheid over de TDS motor.

- Begonnen met demonteren. Nokkenas werd juist gezet. Ze stond 9 graden verkeerd. Vooral in hoge toeren dus redelijk dangereux voor temperatuur.

- Pomp werd gesteld. Dit verliep niet zonder problemen. Al snel bleek de marge ongelooflijk klein wat wijst op ernstige slijtage. Plunjer liep ook stroef... Eric heeft het met wat diamantpasta bewerkt. Dan al stuk beter. Pomp kon uiteindelijk niet perfect gesteld worden. De pompkop zal uiteindelijk het eerste zijn dat moet vervangen worden in de toekomst.

Uiteindelijke fijne dag gehad. Veel gelachen en goed doorgewerkt.

Na afstellen:

- Automaat schakelt veel vroeger in lock
- Motor draait rustiger algemeen.
- Bonken en terugvallen toerental beter
- Trillen bij stationair toerental nog steeds aanwezig bij momenten!!

Groeten

Cédric