E34Forum.nl

 #3517  door danny-ex-touringE34
 
Hallo allemaal.
Het bekende probleem. Na de kortsluiting in de kabels bij de bocht ruit-achterklep te hebben verholpen, de 30-amp zekering onder de achterbank vervangen. Maar geen stroom op de stekker(zwarte draad) in de d-stijl links. Zekering voor(nr 28) is heel. RM en GM box uitgewisseld, evenals de dashboard schakelaar, maar het had geen effect.
Wat kan ik nog doen om de 'fout' te vinden? Alvast bedankt voor het meedenken. Groeten, Danny
Laatst gewijzigd door danny-ex-touringE34 op 13 dec 2014, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
 #3529  door easy rider
 
Als je direct uit de zekeringkast wel spanning hebt en op de stekker niet dan vermoed ik nog een andere draadbreuk.
 #3568  door danny-ex-touringE34
 
Ik denk dat er ook een draadbreuk ergens zit. Mijn vraag is dan: wie heeft er een elektrisch schema voor mij? In de handleiding staat er helaas niets. Heb een E34-CD voor de auto, maar daar staat bij het hoofdstuk 'elektrisch schema' ook geen bedradingsschema( althans ik heb die niet kunnen ontdekken) Als iemand zo'n schema heeft, kan het eventueel per mail. Geef ik dan m'n adres per pb wel. Groeten, Danny
 #3569  door easy rider
 
ik weet niet welk type bouwjaar je hebt maar er staat diverse elektrische schema's in de bibliotheek.

Waarschijnlijk deze, pagina 368
 #3971  door Wazonga
 
Dag Danny,

Er zit nog een addertje onder het gras... De achterruit verwarming doet het alleen met lopende motor!

Achterbank zitting er uit, motor starten, en DAN PAS hoor je het relais klik-klak zeggen als je op het knopje drukt....

Success met verder zoeken!
 #4054  door danny-ex-touringE34
 
Als dat zo is........... :lol: :lol: Bedankt voor de tip !!. Logisch heb ik dat dan zo niet getest, ook omdat bij het op contact staan het schakelaarlampje wel gaat branden, dus denk je dat het circuit is ingeschakeld. Groeten, Danny
 #4312  door danny-ex-touringE34
 
En het klopt, Wazonga, de achterruitverwarming doet het alleen MET gestarte motor! Zelfs mijn vriend, monteur, wist dit blijkbaar niet. We hebben een aardige tijd besteed aan het circuit testen.
Al komt het resultaat van m'n zoon die de auto een paar weken rijdt en die de achterruitverwarming gewoon had aangezet.
Probleem opgelost. Moet er nog wel mee aan de gang, want ik wil de draden vanaf de ruit naar de stekkers vernieuwen. De gehele isolatie van beide draden waren totaal weg en hoe lang de isotape goed blijft weet ik niet. Groeten, Danny
 #4318  door Coach
 
Wazonga schreef:Dag Danny,

Er zit nog een addertje onder het gras... De achterruit verwarming doet het alleen met lopende motor!

Achterbank zitting er uit, motor starten, en DAN PAS hoor je het relais klik-klak zeggen als je op het knopje drukt....

Success met verder zoeken!
Sodemieters, dat moet je ook maar weten!