E34Forum.nl

 #5329  door MV525i
 
Ook hier nog maar even het waarom:

Het relais van de achterruitverwarming is verbonden met de dynamo (D+ contact) via een blauw-witte draad. Ergo, als de dynamo geen spanning geeft (via D+ contact) zal het relais niet werken. De plus van dit relais komt van F35.
 #5364  door easy rider
 
De E34 heeft toch maar een raar stuk elektronica. Ik had laatst dat het accu lampje ging branden, dynamo vervangen en nog steeds bleef het lampje branden. Bleek later dat de zekering van de aansturing van de lamellen achter de radiateur stuk was. Je krijgt dan een soort van zwevende min op het lampje waardoor het flauw gaat branden.
 #5415  door danny-ex-touringE34
 
easy rider schreef: ..... . Bleek later dat de zekering van de aansturing van de lamellen achter de radiateur stuk was. Je krijgt dan een soort van zwevende min op het lampje waardoor het flauw gaat branden.
Hi Eric, jij hebt toch een 540i? Want op mijn 525i zitten geen lamellen achter de radiateur. Groeten, Danny
 #5434  door easy rider
 
Die lamellen zijn geleverd op TDSen in de wat koudere landen, Noorwegen, Zweden noem maar op. Dit omdat de M51 tijdens de winter op de snelweg niet op temperatuur komt. De lamellen gaan pas open als de motor netjes warm is. Ik heb ze er op gebouwd vanwege de plantaardige olie waar ik op rijdt, dan moet je echt een lekker warme motor hebben anders heb je geen volledige verbranding en vervuil je de motor olie heel snel.