Meyle is wel troep. Ze hebben gewoon dikke marketing gedaan de afgelopen jaren en iedereen laten geloven dat het 't beste is, net als Apple en consorten om maar eens een voorbeeld te noemen
Ik zou Meyle laten liggen waar die hoort, in het schap van lokale onderdelentoko.
Maar al met al is het ook wat je ervan verwacht, heb je geen verwachtingen van een product dan kan het ook niet slecht uitpakken
Ik rij behoorlijk wat per jaar en heb geen zin om binnen een jaar de boel weer te vervangen...
Mijn draagarmen hielden het wel 2 ton uit, de draagarmen onder mijn E39 zijn inmiddels ook al 2,5 ton oud en nog goed.
Onder mijn vorige E39 zaten bij +3 ton ook nog de originele. Wel in beide gevallen erbij vermelden dat ik nooit met (hele) grote velgen rijdt. Dan ben je sowieso wat vriendelijker voor de ophanging.
Ik heb destijds een keer een stukje geschreven over Meyle.
Ik zou Meyle laten liggen waar die hoort, in het schap van lokale onderdelentoko.
Maar al met al is het ook wat je ervan verwacht, heb je geen verwachtingen van een product dan kan het ook niet slecht uitpakken
Ik rij behoorlijk wat per jaar en heb geen zin om binnen een jaar de boel weer te vervangen...
Mijn draagarmen hielden het wel 2 ton uit, de draagarmen onder mijn E39 zijn inmiddels ook al 2,5 ton oud en nog goed.
Onder mijn vorige E39 zaten bij +3 ton ook nog de originele. Wel in beide gevallen erbij vermelden dat ik nooit met (hele) grote velgen rijdt. Dan ben je sowieso wat vriendelijker voor de ophanging.
Ik heb destijds een keer een stukje geschreven over Meyle.
Meyle en Meyle HD, wie kent het allemaal niet!
Als we de reclame mogen geloven dan zijn alle OEM componenten ruk en is Meyle het allerbeste wat er op deze aarde te vinden is.
Als je dan ook nog deze gasten ziet op hun youtube filmpjes met hun blije hoofd en hoe ze heel sim de producten aanprijzen, nou wat let je dan om Meyle HD te kopen en te monteren op bijvoorbeeld je BMW
http://www.youtube.com/watch?v=y8wpr9CUmrU" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=i5wAV9tADqE" onclick="window.open(this.href);return false;
Gisteren een soort van pre-APK keuring gedaan bij mijn E34 omdat ik wat last had van (kleine) trillingen en soms een vaag gevoel in de vooras. Dus auto de brug op en samen bekijken met een monteur werkzaam bij een BMW dealer in den lande.
Blijken zowel de bovenste als de onderste draagarmen kapot te zijn.... Kapot in de zin van gescheurd rubber van de bovenste draagarmen L+R, hoesje fusee links kapot en beide onderste kogels hadden zoveel speling dat een deinend schip op de Indische Oceaan met windkracht 9 nog een betere ligging heeft...
Nu wil het geval dat het geen Lemförder armen zijn, de vorige zaten er immers iets meer dan 200k km op voordat ze versleten waren, maar dus de oh zo door velen geroemde Meyle HD dingen. Destijds had ik die dingen nog liggen omdat iemand deze set wel aanbetaald had maar zich nooit meer gemeld had. Dus in al mijn wijsheid dacht ik slim te zijn en heb dus Meyle gemonteerd. Had ik beter niet kunnen doen.... Hierbij merk ik op dat deze Meyle dingen er 45k km op hebben zitten en mijn auto niet 80-20mm verlaagd is of is voorzien van 19inch Tiefbett velgen met onmogelijke bandenmaten. Dus je zou zeggen, moet geen probleem zijn hè.
De slingersteunen, eveneens Meyle had ik na 10k al vervangen omdat die er vrolijk op los klopte bij klinkerweggetjes of vergelijkbare wegen. Nu zijn dus ook die draagarmen aan de beurt.
Heb al veel mensen gezien en gesproken waarbij na korte tijd problemen optraden met die Meyle dingen. Zeker op de diverse Duitse (BMW) fora zijn de kritieken ook niet mals.
Het “probleem”, ja tussen haakjes gezet, is dat velen met hun BMW wel zeggen dat ze veel rijden maar stiekem dat dus toch niet doen met die jaarkilometrages van zo’n 10-15k km/jaar én daar volstaat een setje van Meyle wel. Stel dat die set het zo’n 50k km volhoudt en dan aan vervanging toe is, geen probleem voor die personen omdat de meeste mensen voor die tijd de auto al verkocht hebben. En in die gevallen “is Meyle HD echt geweldig spul!”. Ja ok, ik geef toe het is een beetje generaliserend maar het gaat wel zo in de meeste gevallen.
En als je gaat rekenen zijn die Meyle dingen gewoon duur!
Voorbeeld:
Ik rij zo’n 50dkm/jaar. Oftewel deze set heeft het slechts 11 maanden volgehouden. Kostprijs van die dingen is zo’n 65-70% van een Lemförder setje die minstens het viervoudige aantal km’s kan verwerken.
Dat betekent dus na 1 jaar wederom de vooras vernieuwen, kost weer aardig wat tijd en moeite, en daarnaast moet je dus wederom een nieuwe set kopen. Dan is het in mijn ogen gewoon weggegooid geld van die Meyle onderdelen.
Nu ben ik geen technisch iemand met een opleiding in die richting of iets dergelijks, maar mijn conclusie kan dan niet anders zijn dan: goedkoop = duurkoop, imitatie = irritatie en bovenal Meyle is ruk!
Wat slimme marketing allemaal al niet kan doen. Engineered in Germany maar Fabricated in Malaysia, Vietnam en dat soort landen van slechte alu of staal met nog mindere kwaliteit rubbers!
Meningen en ervaringen zijn welkom…..
Voor mij nooit meer anders dan Lemförder.