E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #3796  door I///M-fan
 
Ik doe hier een beetje aan forum-vulling door te delen wat er aan sleutelwerk verricht wordt aan de V8-Liner.

Mocht ik nog eens een mooi plaatje schieten van de KSK, Kickse Snelle Kar, dan plaats ik ze in mijn voorsteltopic: viewtopic.php?f=8&t=431" onclick="window.open(this.href);return false;



Ik begin met een mijl ehh... kilometerpaal:

Afbeelding

En dat mag gevierd worden met cadeautjes:

Afbeelding

Ik wilde een nieuwe aardkabel voor de motorkap bestellen bij de dealer maar die moest ik dan per vijf afnemen.
De oude was wel érg ver versleten en op twee plaatsen gebroken:

Afbeelding

Ik heb zelf een nieuwe gemaakt. Het ziet er niet uit op de foto, veel hardnekkig vuil en teveel roest, dat pak ik volgend jaar aan bij beter weer.

Afbeelding

Ik heb beide kleppendeksel pakkingen aan het lekken, eentje lekte al bij aankoop van de dame.
De laatste tijd voelde ik ook aan de auto dat ze niet "glad" ronddraaide, dat kan vele oorzaken hebben maar ik hoop het nu te verhelpen.
Een van de bougie's zat helemaal los en alleen dat al kan de oorzaak zijn:

Afbeelding

Hier wil een bougie toch niet in vonken:

Afbeelding

Die deksels zien er deksels slecht uit:

Afbeelding

Afbeelding

Tijd voor een fikse poetsbeurt:

Afbeelding

Afbeelding

Had ik ze eindelijk schoon stoot ik trut een blik verf om:

Afbeelding
 #3797  door I///M-fan
 
Op een avond dacht ik: "Laat ik eens even het interieur filter wisselen"..... :roll:
En dát is een leuk klusje bij een IKHA systeem, dat heb je zómaar in een dag gedaan als je dat voor het eerst doet!

Het loonde zich bij mij wel de moeite, ik vond het niet al te fris ruiken als ik de blower aan had:

Afbeelding

Ik trok wat extra's mee met het filter:

Afbeelding

Ik heb jammer genoeg geen foto gemaakt van het nieuwe filter, maar hier zien jullie genoeg:

Afbeelding
 #3798  door I///M-fan
 
Dit schijnt een bijzondere velg en band te zijn heb ik me eens laten vertellen, mijn nauwelijks gebruikte reserve wiel:

Afbeelding

Afbeelding

En is dit nu de bout in de stuurstang wat speling op kan heffen als je die aan draait maar wat je ook té strak kan draaien zodat je juist meer problemen krijgt?

Afbeelding
 #3805  door ivo
 
I///M-fan schreef: Hier wil een bougie toch niet in vonken:
Valt nog wel mee, mijne zag er erger uit destijds....
Maar deed het nog gewoon, alleen was dat rubber van bobine naar bougie helemaal kapot door de olie al die tijd.

I///M-fan schreef:En is dit nu de bout in de stuurstang wat speling op kan heffen als je die aan draait maar wat je ook té strak kan draaien zodat je juist meer problemen krijgt?
Die kun je wel aandraaien. Als je dat teveel doet dan werkt de stuurverstelling niet meer, zit vast dan. Dan krijg je 'm niet meer naar je toe of van je af.
 #3806  door Theo
 
Die velg is kicken, ik heb dat altijd de mooiste velgen gevonden voor een E34. Die zwarte lijn doet het 'm en heb ik nooit meer ergens terug gezien op een vergelijkbare velg.

De TRX bandenmaat is echter uit een ander tijdperk, jammer genoeg is dat achterhaald en is dat tijdperk voorbij, ik was gek op TRX-en. Die 415 banden komen overeen met 16,3 inch en passen niet op andere gewone velgen.

Vette velg!
 #3808  door easy rider
 
Theo schreef:...Die 415 banden komen overeen met 16,3 inch en passen niet op andere gewone velgen...
Kan je er nier stiekem een 16 inch band op zetten dan?