E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #6491  door xatox
 
Vandaag naar BMW Bornem België geweest voor de homologatie procedure.
Indrukwekkend wat een collectie van BMW's daar staan.
Afbeelding
Afbeelding
Heb helaas geen foto's kunnen maken van de toonzaal.
Daar stonden nog een paar dikke ///M binnen.
Vriendelijk ontvangst van de verantwoordelijke en deze heeft dan ook mijn E34 gekeurd.
Afbeelding
Tegen mijn verbazing in kwamen er zelfs een paar mensen mee kijken, omdat ze zelden een E34 in deze uitvoering en staat hebben gezien.

Een leuk compliment dat je dag weer goed maakt op dat moment :).
 #6492  door Theo
 
xatox schreef:
Over een weekje ga ik ook een M54b30 motor ophalen.
Hier ga ik alle draaiende delen over bouwen naar mijn M50 motor.
Zo kan ik het slag volume vergroten naar 3099cc met een compressie van 10.2.
Nokenassen kunnen mits een kleine aanpassing ook worden overgezet.
En nou ben ik dus heel erg benieuwd naar de stand van zaken van dit project.

Ik zie twee dingen gebeuren namelijk:

- Je bent je huidige blok aan het vertroetelen met allemaal nieuwe filters, olie en toestanden.
- Je laat met trots een foto zien van een met tape gerepareerd luchtbuisje en een 'volledig gedemonteerd' luchtfilterhuis (2 moertjes en een klemmetje)

De stap naar het bouwen van een 'stroker' lijkt mij dan wat groot, maar ik kan er volledig naast zitten. Ik zou zo zeggen: zet mij nou eens compleet op mijn nummer en verbaas me met de bouw van een drie liter M50. Een oliefilter of velgen monteren of een luchtfilterhuis 'uitbouwen' kan iedereen, maar een blokkie bouwen is andere koek.

Fantasten zijn er genoeg, ik hoop dat ik er met mijn gevoel een keer helemaal naast zit.
 #6493  door Theo
 
xatox schreef: Blok word gehooned, nieuwe zuigerveren, lagerschalen, krukas gebalanceerd + geslepen, kop gevlakt, kleppen geslepen en indien nodig nieuw zittingen, oliepomp verstevigd, ARP kop en drijfstang bouten, ...
Word later een turbo build, hier kan je niets aan het toeval overlaten ;) .
Omdat ik de wagen ga afstellen op de bank verwacht ik geen hogere emissie waardes.
Een pak gevulde koeken van mijn kant naar belgië als je dit allemaal waar maakt, maak me gek.
 #6496  door xatox
 
Beste Theo,
Als ik deze antwoorden in mijn topic krijg omwille ik die stabi bar niet van jou wil overkopen vind ik dat wel heel erg.
Laat ik even een paar dingen uit klaren voor jou:
1. Als ik zeg dat ik de roest 'te' vind, wilt dat zeggen dat ik eigenlijk die stabi bar niet goed genoeg vind voor onder mijn wagen te steken.
2. Waarom je ziet dat ik het filter huis uitbouw is omwille van het feit dat de co2 niet goed was en dat de motor stationair wat jengelde.
Dacht dat ik ergens een vacuüm lek had en dit wilde ik ook grondig inspecteren.
3. Ik vertroetel mijn motor graag ja... Dat doe ik namelijk met al mijn wagens.
Heb de wagen in het Noorden van Duitsland gekocht en die heeft daar een tijd stil gestaan.
Omdat ik zeker wil zijn en niets wil stuk rijden vervang ik alvast de olie en filters.
Dit zou eigenlijk iedereen best doen die ergens een wagen koopt.
4. De wagen moest voor de homologatie een inspectie onder gaan, omdat ze misschien een co uitstoot zouden meten. Moest ik het lek aan de inlaat provecoir oplossen, dit omdat ik maandag middag een afspraak had.
5. De wagen is nog niet volledig legaal in Belgie ingeschreven.
Moet eerst nog een technische keuring ondergaan en platen dienen aangevraagd te worden.
Waarom zou ik uberhaupt al beginnen met het blok uit elkaar te halen nu? Om jou wat te bewijzen?
6. Ik kondig aan in het begin van het topic wat mijn plannen zijn en waar ik naartoe wil.
Ik schrijf nergens hoe lang dit nog zou duren.
Dat kan zijn een paar maanden, maar alsook een paar jaren.
Heb namelijk ook nog ander dingen aan men hoofd en kosten zoals een totaal renovatie van een huis waar ik volop aan bezig ben.
7. Ik post veel foto's om het topic levendig te houden en jullie ook wat leuk leesvoer te geven. Denk dat zo een topics wel worden geapprecieerd op een forum?
8. Sommige dingen hebben gewoon tijd nodig, wil graag de juiste keuzes maken met deze build dus ik pluis eerst alles goed uit alvorens ik daar aan begin.
9. Als je mijn topic goed had gelezen wil ik eerst de wagen technisch in top staat brengen. Dat gaat nu eerst voor.
!! 10.
Wist niet dat een nieuw lid zijn eigen zo moest verantwoorden op een forum omdat ie anders als fantast bestempeld word.
Erg jammer dit :roll:

Nu ik je 10 punten heb gegeven om door te lezen, hoop ik dat je een andere kijk op de zaken krijgt.

En omdat ik geen gezeur meer wil over die stabi bar,
maak je me maar gewoon je rekening nummer over.
Het adres naar waar het mag verzonden worden zit nu in je mailbox.
Prijs voor de stabi bar en intake rubber incl. Verzending binnen NL vermeld je ook maar even.
Ik hoop dat jij me nu niet teleur stelt!

Ben vandaag ook de M54 motor gaan ophalen ik probeer vanavond een foto speciaal voor jou te maken.

Hoop dat die gevulde koeken zelf gemaakt zijn, ze zullen me beter smaken ;)
 #6498  door Theo
 
Haha mooi verhaal, leuk leesvoer.

Maar zoals gezegd, maak me gek en lees me de les, op de dag dat jij met een M50 3 liter (met turbo) rijdt krijg jij heerlijke koeken van me.

Die roestige levensgevaarlijke stabilisatorstang verkoop ik helaas meer niet aan je na je gezwam over de mail, stel je voor dat hij breekt :mrgreen:
 #6499  door ivo
 
Mogen jullie wel van je moeder buiten spelen!? :lol: :lol:

@Xatox
Als je Theo wat beter kent dan begrijp je dat ie wat voorzichtig is, hij wil graag dingen IRL zien voordat ie wat gelooft enzo.
Hij is gewoon een beetje apart.

Niemand hoeft zich te bewijzen, wees gerust, het ligt niet aan jou.

@Theo
:mrgreen:
 #6500  door xatox
 
Ik heb er alle begrip voor dat Theo voorzichtig is voor dat hij iets aan neemt.
Maar hij moet ook begrijpen dat ik dat ook ben.
Daarom dat ik twijfelde over die aankoop van de roestige stabi bar.
Maar nu na dit alles wil ik hem nog meer als ooit.
Zeker nadat hij bekend maakte dat hij uit de race wereld komt.
Dan kan ik er wel 100% zeker zijn dat het te vertrouwen is, toch?
Ik wacht op je mail Theo.
 #6501  door easy rider
 
Heerlijk om te lezen dat onze digitale ontmoetingsplaats een afspiegeling is van wat er echt in de wereld om gaat, zoveel mensen zoveel meningen.

En denk niet dat Theo de enige mafkees is op dit forum, het kan nog veel gekker hoor :mrgreen:
 #6502  door Frank87
 
Die 3.0 ombouw is goed te doen. Ik heb hier al wat info over van diverse Amerikanen. Ik zal niet zeggen dat het net zo standaard is als een M50 of M60 in een E30 leggen (dat is bijna achterhaald).
 #6508  door Theo
 
xatox schreef:
Nu ik je 10 punten heb gegeven om door te lezen, hoop ik dat je een andere kijk op de zaken krijgt.
Je hebt me in ieder geval tot 10 leren tellen, wellicht had dat al eerder moeten gebeuren.

Over een paar maanden heb je me leren kennen, trek ik wellicht zelfs mijn boetekleed aan, zijn we het allemaal weer vergeten en zit je prinsheerlijk aan de koffie met Hollandse gevulde koeken.

Maar voorlopig heb ik mijn bokkepruik nog op en zal ik je moeten stalken en narren, dat is sterker dan ikzelf en daarin ben ik èrg apart :mrgreen:

Maar ook dat houdt het forum levendig 8-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12