E34Forum.nl

 #4448  door Theo
 
Vandaag besteld, morgen ophalen en eerdaags maar eens kijken of dat een beetje werkt.

Mijn auto rijdt en remt in principe nog vrij goed bij 90 tot 100 km/u maar er zit iets in wat eruit moet. Onder de 90 km/u en boven de 110 km/u is de voortrein perfect stil, maar in het gebied daartussen voel ik een lichte trilling. De ervaring leert dat dit het begin van het eind is van de draagarmrubbers, vanaf nu wordt dat alleen maar erger.

Naar aanleiding van dit topic: http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenan ... er_arm.htm" onclick="window.open(this.href);return false; ga ik voor de rubbers van een E32 750i, origineel BMW en de sterkste uit de draagarmrubberfamilie.

Ik heb een setje splinternieuwe Meyle rubbers liggen, die kan ik mooi eens vergelijken. Ik zal er eens een fotootje van maken naast elkaar.
Laatst gewijzigd door Theo op 30 dec 2014, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
 #4449  door Theo
 
Onderdeelnummer rubbers: 31 12 1 136 607

Samen voor 48 euro plus BTW maakt 60 euro, niet veel duurder dan andere dus.
Laatst gewijzigd door Theo op 25 dec 2014, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
 #4450  door ivo
 
Ben benieuwd wat je ervaringen zijn straks. Ik heb ook nieuewe draagarmen besteld, ook zo'n irritante trilling die er niet uit ging na vervanging banden met lichte hoogteslag.
Heb je een pers tot je beschikking?
 #4451  door Jgpeggeman
 
ik ben benieuwd of dit een beetje in de buurt komt van powerflex/strongflex...

Het trillingsgezeur heb ik niet meer sinds deze bussen
 #4453  door xatox
 
Ben ook eens benieuwd naar die foto's :D
 #4455  door Flaterik
 
Theo, ben benieuwd naar de foto's.
Jgpeggeman; heb jij een foto van de powerflex?
 #4459  door Theo
 
ivo schreef: Heb je een pers tot je beschikking?
Ik heb een extra setje draagarmen liggen, daar laat ik ze van te voren in persen, kan ik meteen door tijdens de klus.

Ik haal trouwens nooit fuseekogels los, alleen die van de spoorstangeinden. Als je de twee reactiearmen losmaakt en de drie bouten onder de veerbout, dan raap je het hele zakie zo onder je auto vandaan. Ik heb een bloedhekel aan die grote muurvast zittende fuseekogels, lekker laten zitten, blijven ze heel ook.
 #4484  door Jgpeggeman
 
Flaterik schreef: Jgpeggeman; heb jij een foto van de powerflex?
Moet je even in mijn topic kijken (zie link in mijn onderschrift).. En ik heb strongflex ipv powerflex
 #4490  door Theo
 
Als ik zeg dat ik foto's maak, dan maak ik ook foto's :mrgreen:

Links Meyle, rechts orgineel BMW 750i:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Echt veel verschil zie je er niet aan, de originele heeft een schuin randje wat bij het inpersen handig is. Het grote verschil zit 'm in het verschil in gewicht, het 750i lager is bijna 60 gram zwaarder en dat zal hem zitten in het feit dat het hydrolagers zijn. Er zit ergens binnenin een kleine hoeveelheid olie wat het rubber lager extra 'body' geeft.

Bij mijn E39 535i had ik ook van die (defecte) hydrolagers, tijdens het uitpersen van die rubbers kwam het er aan alle kanten uit. Vreemde gewaarwording als je geen vloeistof verwacht.

Wordt vervolgd.
 #4506  door easy rider
 
Ik ben benieuwd wat het effect zal zijn. Toen ik mijn rubbers wisselde voor powerflex kwam er ook olie uit de oude rubbers.