E34Forum.nl

 #4510  door Bart Jansema
 
easy rider schreef:Ik ben benieuwd wat het effect zal zijn. Toen ik mijn rubbers wisselde voor powerflex kwam er ook olie uit de oude rubbers.
Volgens mij zit er altijd olie in die dingen
 #4517  door Theo
 
Zeker niet, ik heb er in het verleden al een paar kapot gezaagd en de bus weer gebruikt om mee te persen.
Gewoon droog rubber in de normale BMW's.
 #4715  door Theo
 
Vorige week had ik de rubbers al in mijn reserve-draagarmen-set laten persen en vanmiddag even onder de auto gemonteerd.
Zojuist even een rondje gereden en nu weer thuis in volledige jubelstemming. Dit is dus ècht goed spul mannen...

Mijn lichte trilling in het stuur tussen de 90 en 110 is nu weer helemaal weg, het was dus inderdaad shimmy van de voorwielen en geen onbalans in de velgen/banden. Ik had ook niet anders verwacht eigenlijk 8-)

Bovendien is het 'getrek' in sporen vrijwel weg, de auto gaat weer keurig rechtdoor zonder te hoeven mikken en zonder onverwachte stappen opzij (en dat met 225 op de vooras). Top!

Maar het mooiste van alles is dat de 750i rubbers totaal geen comfort in leveren ten opzichte van 5-serie spul, sterker nog, het lijkt alsof dat zelfs is verbeterd. Dat oliegevulde spul doet zijn werk dus voortreffelijk. Auto voelt een fractie comfortabeler en tòch stukken strakker.

Theo blij :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #4716  door Theo
 
Qua monteren is het wat mij betreft echt de beste manier om de twee draagarmen met fuseestuk en al los te halen. Twee lange bouten en drie korte bouten per kant en uiteraard de kleine fuseekogel loshalen van de spoorstang, maar dat is altijd de makkelijkste van het stel.

Met een tweekolommer is het aan het eind van de klus altijd effe torentjes bouwen om de auto op zijn voeten te laten staan tijdens het aandraaien van de grote draagarmbouten. Wat dat betreft gaat er niks boven een vierkolommer, maar die moet je maar net ter beschikking hebben.

Maar zo gaat het dus ook:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #4731  door Bart Jansema
 
Mooi werk rij je toch nog een beetje 7serie haha ;)