E34Forum.nl

 #4616  door Cees
 
wat zijn de mogelijkheden om het licht opbrengst wat beter temaken behalve het plaatsen van xenon
heeft iemand al is zwaardere (lees 130w) lampen geplaatst
zoja wat was het resultaat hier van
zijn er nog verdere mogelijkheden
standaard waxine lichtjes staan me namelijk niet egt aan
 #4617  door Frank87
 
Je hebt een sterkere serie van OSRAM en van Philips. In mijn vaders auto zitten die OSRAMs. Dat geeft zeer veel licht voor een niet-xenon lamp.
 #4620  door martijn76
 
Heb je de lenzen en het glas aan de binnenzijde al schoongemaakt? Scheelt echt enorm, maar nieuwe koplampen zijn het beste alternatief voor xenon.
Ik denkt dat een lampje van 130w te warm wordt.
 #4621  door Theo
 
Van 55 watt naar 130, dat gaat niet goed komen in die kunststof behuizing, maar is er geen tussenmaatje?

In mijn E28 rij ik al een jaar of 10 met 100/90 watt en dat werkt gewoon prima, maar dat zijn H4 lampen, ik weet niet of er ook iets in H1 is.
 #4622  door ivo
 
Met die 130W lampen fik je de hele binnenzijde weg. Alleen die eerste Bosch units waren voorzien van metalen delen binnenin.
Die zwaardere versie zoals Theo aangeeft is misschien een optie. Mijn ervaringen met schoonmaken van de lenzen zijn uitermate goed als je rekening houdt met de constructie van toen, maar echt heel goed licht krijg je niet in de wagens van die bouwjaren.
 #4627  door Cees
 
ik heb de 130w versie besteld en de osram night breaker
zal ze eerst een een oude set doen en dan licht en temperatuur meten
andere suggesties hoor ik ook nog graag
dan kan ik die ook meten en plaatsen hier op het forum
dan kunnen we kijken wat de opties zijn en wat de kosten zijn
 #4629  door Theo
 
130 watt in de grootlicht stralers zou wel eens een flinke bak licht kunnen gaan geven.

Ik overweeg om de 80 Watters op te gaan zoeken voor in mijn dimlicht.
 #4630  door easy rider
 
Voordat ik Xenon 6000K monteerde had ik 100 Watt halogeen en de werden knetter heet. De isolatie van de stekkers in de dop was gewoon afgefikt.

Ik zeg gewoon Xenon 6000K of minder plaatsen, gebruikt 35 Watt en geeft tenminste normaal licht. Het mooie is dat een E34 al een lens in de koplamp heeft waardoor je Xenon kan plaatsen met een mooie scherpe lijn. Iets wat je niet ziet bij andere auto's met aftermarket Xenon, die geven dan een grote felle vlek en werkt verblindend voor je tegenligger.