Het lek is boven mensen...
En geloof het of niet, het had allemaal niks met de tellerbak of de dynamo te maken, maar weer eens met stom toeval. In het verleden heb ik dat al een paar keer eerder gehad dat er twee afzonderlijke problemen of hetzelfde moment de kop op steken, mijn E34 is een meester in het misleiden. Dan gooit hij er effe twee storingen tegelijk in en denk je als vanzelfsprekend dat het met elkaar te maken heeft, das dus niet altijd zo hè.
Wat is nu het geval:
Ik heb dus zojuist een splinternieuwe aanzuigbalg gemonteerd, niet omdat de oude stuk of slecht was, maar omdat ik tegen een nieuwe originele aanliep. De komende 10 tot 15 jaar heb ik daar dus geen omkijken meer naar, altijd handig. Tijdens het wisselen van de balg heb ik ook meteen wat vette slangen schoon gemaakt en een lappie met remmenreiniger door het gasklephuis geveegd, stelde niet zoveel voor.
Mijn verbazing was echter groot toen ik constateerde dat mijn gasklep in ruststand een fractie open stond, om de een of andere reden stond mijn gaskabel een tikkeltje te strak. Bij nader onderzoek bleek het rubbertje wat het laatste stuk van de gaskabel borgt, gedeeltelijk was afgescheurd en achterwaarts uit het ronde oogje was gefloept, met als gevolg dat de gaskabel strak kwam te staan.
Tsja, en dan is het weer eens handig als je een slopert heb staan waar het rubbertje nog op zit
Nieuw tweedehands rubbertje erop, starten, et voila, 850 toeren stationair. Verzin het maar weer eens.