E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #8659  door Wessie
 
Paar weken geleden in de Passat W8 van me broer gedaan :lol:
Dan weet je helemaal niet wat je ziet achter dat dashboard :shock: :x
 #8710  door Vincent
 
Wessie schreef:...Passat W8...
Wat een waanzinnige auto is dat, de boekhouders waren op vakantie toen deze auto werd ontwikkeld?
 #9058  door Vincent
 
In de showroom

Gisteren kwam ik per toeval er achter dat ik nog wat lampjes had voor in de tellerbak. Dat kwam perfect uit, want laat ik er nu net drie nodig hebben. Die zijn dus vervangen en ik kan de checkcontrol weer lezen.

Verder vond ik nog een setje showroom-kentekenplaten, dus even plakken en ik heb een eigen mini-showroom.

Afbeelding
 #10941  door Vincent
 
Nieuw stuurwiel

Ondanks dat ik een origineel houten stuurwiel met airbag heb liggen had ik ook nog een vrijwel nieuw lederen stuurwiel liggen ter vervanging van mijn huidige stuurwiel waarvan het leer toch wel heel erg glanzend eruit ziet, alsof het een bakelieten rand is.
Bij het omzetten had ik ook nog even het houten stuurwiel erop gezet en dat zag er wel heel fraai uit. Jammer genoeg had ik m'n telefoon niet bij de hand, dus geen fotootje gescoord.

Daardoor begon ik wel weer enorm te twijfelen en ben ik toch eens aan het zoeken naar de benodigde extra onderdeeltjes (houder voor stuurkolomschakelaars, koperen pin voor claxon en andere sleepring met vernieuwde airbagstekker).
Sowieso zou het houten stuurwiel nog niet geplaatst kunnen worden, dus kon het vrijwel nieuwe lederen stuurwiel erop.

Bij de eerste rit had ik het gevoel alsof dit stuurwiel een tikje kleiner is dan het oorspronkelijke stuurwiel en na meten en vergelijken blijkt de omvang van de stuurwielrand een tikkeltje kleiner te zijn en kom ik tot de volgende ontdekking:

De vierspaaks stuurwielen van BMW vanaf midden '94 (gekleurde logo) zien er op het oog gelijk uit en zijn onderling uitwisselbaar, maar de stuurwielen uit 3-series zijn qua omvang een tikkeltje kleiner dan exemplaren uit de 5- en 7-series. Nooit geweten.
 #10950  door easy rider
 
Ik heb mijn oude verweerde stuurwiel waarvan het leder helemaal kaal is aan een muur gehangen in de werkplaats samen met allerlei andere leuke BMW dingetjes. Ik moet er alleen nog een plaatje met "6 ton!" op plakken.
 #11158  door Vincent
 
Toch weer terug

Het "sportstuurtje" in normale uitvoering (oftewel het 3-serie stuurwiel) heb ik er weer uit gehaald. Vind het gevoelsmatig toch niet helemaal passen in mijn chique slee.
Zo'n stuurwiel met een iets kleinere diameter past beter in de sportievere E34's. Laat mij maar lekker relaxed aan zo'n vrachtwagenstuur hengelen. Met behulp van de servotronic voelt 'ie nog iets lichter aan dan het kleinere stuurwiel, logisch natuurlijk en conform het "slee-gevoel" wat ik heb in mijn mini-limousine.
 #11179  door Icebrain
 
Vincent schreef:Toch weer terug

Het "sportstuurtje" in normale uitvoering (oftewel het 3-serie stuurwiel) heb ik er weer uit gehaald. Vind het gevoelsmatig toch niet helemaal passen in mijn chique slee.
Zo'n stuurwiel met een iets kleinere diameter past beter in de sportievere E34's. Laat mij maar lekker relaxed aan zo'n vrachtwagenstuur hengelen. Met behulp van de servotronic voelt 'ie nog iets lichter aan dan het kleinere stuurwiel, logisch natuurlijk en conform het "slee-gevoel" wat ik heb in mijn mini-limousine.

Afbeelding


Dit 3-serie stuurtje Vince...............? die zat er bij mijn E34 standaard in bij aankoop (edition) vind het niet verkeerd staan in mijn 2 liter :mrgreen:
 #11189  door Dimitri
 
Dat vind ik nou echt een heerlijk stuur. Helaas is de mijne wat versleten. Tzt eens vervangen.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 15