E34Forum.nl

 #672  door Mr Floppy
 
En weer wat pics .
28.JPG
29.JPG
30.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #673  door Mr Floppy
 
En nog eentje .
Dit is de eerste auto waar ik zoveel massa opgedroogde modder over al vandaan haal , zie de foto van het achterlicht .
De wielkasten waren ook goed vol met aarde .
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #677  door ivo
 
Zo'n M-pakket maakt een E36 toch wel af he, ziet er meteen beter uit. Zeker nu met glimmende einddemper :D
 #960  door Mr Floppy
 
Lig een beetje achter in mijn topic .
Er is weer een hoop gebeurd aan de E36 .
Heb rondom de remmerij vervangen , hier en daar wat vliegroest verwijderd en behandeld .
De buitenkant is klaar .
Ben toen aan het interieur en de electrische probleempjes begonnen .
De de spiegelverwarming en verstelling deed niks meer . rechts andere verstelling erin gezet plus nieuwe spiegel , van de oude waren de contacten weg geroest van de verwarming .
En de linker spiegel had een kabelbreuk , en de schakelaar voor de verstelling heb ik vervangen .
De rechterdeur had ook problemen met de centrale deurvergrendeling na het verwijderen van de bekleding , kwam mij een kabel massa tegenmoet .
Vorige eigenaar had ooit eens het slot vervangen , maar op een of andere manier de kabels helemaal ver.............. , die hingen los in de deur .
Hele zooi gefatsoeneerd zodat er geen problemen meer van kunnen komen .
Meteen de raamgeleiders schoongemaakt in ingevet , plus nieuwe blokjes .
Het zelfde verhaal bij de linkerdeur , meteen de raamgeleiders en blokjes vervangen .
De middenconsole vervangen door een zwarte en een zwarte pook , ik heb het niet zo op de houtlook .
BIj de achterbank en bekleding nog 4 gebruikte kauwgum kunnen verwijderen wat een zooi is dat .

Bij het handschoenenkastje de houtstrip voor een leren zwarte vervangen .
Ziet naar mijn mening strakker uit .
Diverse lampjes vervangen en de BC uitgebouwd , die had massaal pixel problemen .
Krijg hier voor een gereviseerde in ruil terug , zou morgen moeten aankomen met de post .
Aangzien het helaas een rokers auto was , waren de asbakken zo te zeggen versleten .
De instaplijsten met nieuwe klemmetjes vastgezet .
Heb via MP een set nieuwe kunnen scoren voor een zeeeeeeeeeeeeeer zacht prijsje :mrgreen:
De bekleding is goed gereinigd worden en het leer eens heel goed ingevet , dat was knoke droog .
Als het weer beetje mee zit word morgen eens flink gepoetst en gecleanerd .
Dan is de nieuwe daily klaar naar ongeveer 4 dagen werk .
Hier wat pics van de gebeurde werkzaamheden .
32.JPG
33.JPG
35.JPG
38.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #965  door epmans
 
die ziet er heel goed uit en wordt bij jou alleen maar netter en netter. heb je al roest gevonden eigenlijk?
ga zo door, 't is leuk om te volgen.
 #970  door Mr Floppy
 
Ik heb me echt moeite gegeven wat roest zoeken betreft .
Het enigste wat ik nog gevonden heb is bij de spatborden voor wat vliegroest .
Waar normaal de sideskirt over de spatbordranden zit , daar heb ik links en rechts wat opppervlakkige beginnende roest gevonden .
Die heb schoon geflext en in de primer gezet en toen bodyschutz erover gedaan .
Uit voorzorg de weilranden en wielkasten rondom schoongemaakt , na 19 jaar zat daar wel een aardige zooi aan bladeren , steentjes en zand in .
Het enigste ik wel gevonden heb zijn een kwartje en een stuiver pure nostalgie , een pen van een frans hotel .
En veel glitter van carneval , snoepverpakkingen , bij de asbakken heel wat as in en onder de console .
Vier kauwgums die door de jaren lekker gehard waren tussen de achterbank en zijpanelen .
En 2 parkeertickets van 27-10-2011 uit de outlet in Roermond .
Heb denkelijk beetje geluk gehad met deze auto , want roesten kan de E36 serie zeer goed .
Als ik zie wat hier bij mij in de buurt rond rijdt , daar schrik ik wel van hoe de roest daar huishoud .
36.JPG
37.JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #999  door Mr Floppy
 
Gisteren is de E36 eindelijke klaar gesleuteld .
Heb nog 2 raamrubbers vervangen , de oude waren bros en gescheurd .
En heb een setje nieuwe naafdoppen in de velgen gezet .
De gerepareerde BC is ook gisteren aangekomen erin gebouwd en alles werkt weer zoals het moet .
Voor de rest heb ik veel gepoetst en gecleanerd .
Hier wat pics van het eindresultaat .
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #1000  door Mr Floppy
 
Hier de rest van de foto's .
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
Dat was het E36 project dan .

Mvg Marco
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #1003  door Jgpeggeman
 
Is echt een mooie auto geworden! Mooi ook dat je weinig tot geen roest hebt kunnen ontdekken aan deze auto.

Blijf wel goed opletten op de wielkastranden achter. Deze kunnen spontaan alsnog beginnen te roesten. Bij de coupe die wij hadden waren de wielkastranden ook nog roestvrij, maar binnen een paar maanden leek de roest gewoon van binnenuit te komen...
 #1005  door Mr Floppy
 
Ja dat hou ik zeker in de peiling .
In de spuiterij hebben ze nieuwe randen erin gezet , en alles erom heen blank geslepen voor het geval van .
Hele toestand achter is goed voorbehandeld worden .
Ik ben eens benieuwd hoe dat zo is met een E36 door de wereld te gaan .
Rijd niet verkeerd , maar totaal niet te vergelijken met een E34 .
In een E30 zie je dat ze nog familie zijn , bij een E36 is het een nieuwe generatie .