E34Forum.nl

 #5487  door Frank87
 
Het volgende is gisteren toegepast:
- Vervangen A/C Compressor. Oude was vastgelopen
- Vervangen condensor
- Vervangen droger
- Vervangen alle O-ringen bij koppelstukken van A/C systeem

- Systeem daarna op 1200 PSI stikstof gezet. Geen verandering in druk na 30 minuten. Ik beschouw het systeem als gasdicht.
- Systeem daarna gevacumeerd. Geen indicatie van lekkage.
- Systeem daarna gevuld met in totaal 1550 gram inclusief PAG olie.


Probleem:
Na het starten van de auto draait de aircocompressor constant mee. Het A/C knopje (sneeuwvlokje) induwen heeft geen effect. Het lampje van het knopje gaat niet eens branden. A/C functioneert wel perfect. Gelukkig :-)

Dit ligt NIET aan de compressor. Voordat ik de compressor heb gemonteerd, kon ik het buitenste en binnenste magneetwiel probleem los en los van elkaar bewegen. Hij krijgt dus constant de power voor de magnetische koppeling.


Waar kan ik het beste beginnen met zoeken? Ik denk aan een diodebrug of weerstand waardoor het systeem constant het "aan" signaal geeft. Het probleem is alleen dat ik qua elektrakennis niets voorstel dus ik moet zeer precieze instructies hebben.


Noot: JerunK heeft hetzelfde probleem maar dan op een 525iT M50.
 #5499  door easy rider
 
Heb ik ook een keer gehad. De draden van het relais (als ik mij niet vergis K7, dat kleintje) zaten onder de relaisvoet aan elkaar gesmolten.
 #5508  door Theo
 
Achter je kachel (bereikbaar via voetenruim passagier) zit de aircomodule, wellicht is die niet in orde.

Ik heb ooit een Malediven Blauwe 525i in huis gehad waarvan die module stuk was, dat kan dus wel.
 #5514  door Frank87
 
Ik weet welke je bedoelt. Is de unit voor het interieurfilter. Ik heb deze los gehad. Kabels er uit, Contactreiniger er in.. en kabels weer er in.. Ik zal voor de zekerheid eens kijken hoe hij er van binnen uit ziet door de ventilatieroosters.

De tip van Easy zal ik ook eens checken.
 #5517  door Theo
 
Ik heb geen verstand van het binnenwerk van die module, maar repareren door middel van contactreiniger lijkt me erg sterk.

Om dat ding uit te sluiten moet je er een andere in zetten waarvan je weet dat hij werkt (lijkt me)
 #5518  door Theo
 
Bij mijn auto was de airco toen geschakeld via de mistlampschakelaar en een plusdraad naar de zekeringkast, met het aircoknopje werkte het niet.
Verse module erin en het probleem was over.

Maar dat is dus precies contra van jouw probleem, dan is de tip van Easy het eerste punt van aandacht.
 #5527  door Bart Jansema
 
Theo schreef:Achter je kachel (bereikbaar via voetenruim passagier) zit de aircomodule, wellicht is die niet in orde.

Ik heb ooit een Malediven Blauwe 525i in huis gehad waarvan die module stuk was, dat kan dus wel.
Dat was een gave kar!
 #5536  door Theo
 
Zekers:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #5544  door epmans
 
Die van FXeffect was toch een touring of is dat deze?