Het volgende is gisteren toegepast:
- Vervangen A/C Compressor. Oude was vastgelopen
- Vervangen condensor
- Vervangen droger
- Vervangen alle O-ringen bij koppelstukken van A/C systeem
- Systeem daarna op 1200 PSI stikstof gezet. Geen verandering in druk na 30 minuten. Ik beschouw het systeem als gasdicht.
- Systeem daarna gevacumeerd. Geen indicatie van lekkage.
- Systeem daarna gevuld met in totaal 1550 gram inclusief PAG olie.
Probleem:
Na het starten van de auto draait de aircocompressor constant mee. Het A/C knopje (sneeuwvlokje) induwen heeft geen effect. Het lampje van het knopje gaat niet eens branden. A/C functioneert wel perfect. Gelukkig
Dit ligt NIET aan de compressor. Voordat ik de compressor heb gemonteerd, kon ik het buitenste en binnenste magneetwiel probleem los en los van elkaar bewegen. Hij krijgt dus constant de power voor de magnetische koppeling.
Waar kan ik het beste beginnen met zoeken? Ik denk aan een diodebrug of weerstand waardoor het systeem constant het "aan" signaal geeft. Het probleem is alleen dat ik qua elektrakennis niets voorstel dus ik moet zeer precieze instructies hebben.
Noot: JerunK heeft hetzelfde probleem maar dan op een 525iT M50.
- Vervangen A/C Compressor. Oude was vastgelopen
- Vervangen condensor
- Vervangen droger
- Vervangen alle O-ringen bij koppelstukken van A/C systeem
- Systeem daarna op 1200 PSI stikstof gezet. Geen verandering in druk na 30 minuten. Ik beschouw het systeem als gasdicht.
- Systeem daarna gevacumeerd. Geen indicatie van lekkage.
- Systeem daarna gevuld met in totaal 1550 gram inclusief PAG olie.
Probleem:
Na het starten van de auto draait de aircocompressor constant mee. Het A/C knopje (sneeuwvlokje) induwen heeft geen effect. Het lampje van het knopje gaat niet eens branden. A/C functioneert wel perfect. Gelukkig
Dit ligt NIET aan de compressor. Voordat ik de compressor heb gemonteerd, kon ik het buitenste en binnenste magneetwiel probleem los en los van elkaar bewegen. Hij krijgt dus constant de power voor de magnetische koppeling.
Waar kan ik het beste beginnen met zoeken? Ik denk aan een diodebrug of weerstand waardoor het systeem constant het "aan" signaal geeft. Het probleem is alleen dat ik qua elektrakennis niets voorstel dus ik moet zeer precieze instructies hebben.
Noot: JerunK heeft hetzelfde probleem maar dan op een 525iT M50.