E34Forum.nl

 #5675  door Frank87
 
Update:

- Na verwijderen compressor relay geen meelopende compressor. Draden zitten dus niet vastgesmolten
- Na wisselen compressor relay met claxon relay (dezelfde) precies hetzelfde probleem weer. Claxon werkt ook probleemloos met A/C relay dus relay in orde

Het gekke is dat ik niet kan verklaren waarom, na het loskoppelen van de computer bij de passagiers voetenruimte, ik even de ledjes van de AC en AUC kan bedienen.. en daarna niet meer.. Na opnieuw loskoppelen van de computer kan het weer wel.
 #5676  door easy rider
 
Hmm.... dan weet ik het ook niet meer. Dan maar weer es even het elektrisch schema bestuderen zou ik zeggen.
 #5677  door easy rider
 
Hmm.... dan weet ik het ook niet meer. Blijft dat relais toch aangestuurd worden door iets. Dan maar weer es even het elektrisch schema bestuderen zou ik zeggen.
 #5681  door Theo
 
Frank87 schreef: - We hebben allebei de Airco computers achter de IHKA vandaan gehaald en goed met contactreiniger gereinigd.
- We hebben ze toen voor de grap omgewisseld. Bij het inklikken van zijn computer, kon ik weer mijn knopjes bedienen. De ledjes van het sneeuwvlokje en de AUC gaan aan en uit. Echter heeft dit GEEN effect op de pomp. Die blijft constant spanning krijgen.
- Hierna, na een keer gestart te hebben en met de knopjes te hebben gespeeld, werken de ledjes bij de knopjes niet meer totdat de stekkers van de computer weer los en vast zijn gemaakt.

Daarna mijn eigen computer weer gemonteerd en hetzelfde gebeurde opnieuw. Eerst weer aan en uit van de ledjes.. na 1x starten geen reactie van de ledjes meer mogelijk.
Ik ga een voorspelling doen:

Jullie hebben allebei een defecte module.
 #5682  door Cees
 
ik denk dat jullie beide een kapote module hebben
ff een keer ruilen met iemand die geen airco problemen heeft

oke was dus niet de enigste die dit dacht
:D
 #5684  door Theo
 
Frank87 schreef:
Noot: JerunK heeft hetzelfde probleem maar dan op een 525iT M50.
Bij exact hetzelfde probleem is uitwisselen van onderdelen nutteloos zegt mijn boerenverstand.
 #5686  door Frank87
 
Het probleem is 90% hetzelfde en we hadden geen reserve computer. Jeroen kan zijn led knopje wel bedienen.. mijn led knopjes laten niet eens ledjes zien tenzij je de computer uit en in plugt.
 #5732  door Frank87
 
Update:

Uitwisselen computer met exemplaar van Epmans heeft niet geholpen. Na wissel kan ik voor het starten de ledjes bedienen. Na het starten ben ik de bediening kwijt en de AC draait constant mee.

Dus:
- Relay uitgesloten
- Draadprobleem bij relay uitgesloten
- Computer 99% uitgesloten (tenzij exemplaar Epmans kapot)
 #6201  door JerunK
 
Heb eens op e34.de rondgesnuffeld. Een definitieve diagnose ben ik niet tegengekomen, wel mogelijke oplossingen:

De eerste: blowerknop helemaal naar links draaien, tot de aanslag
gevolg: airco gaat uit en ledje op aircoknop gaat uit, hoera! Bijeffect: geen frisse lucht meer binnen.

De tweede oplossing:
1. airco aandoen (of is gelet op de storing al aan natuurlijk)
2. Umluft/luchtrecirculatie aanzetten
3. dan meteen airco uit doen
4. dan meteen Umluft/luchtrecirculatie uit doen

en het werkt!!!!

Ik heb het een paar keer (boven de 3 graden Celcius :geek: ) geprobeerd om toeval uit te sluiten, maar de magneetkoppeling van de aircocompressor schakelde na de bovengenoemde knopvolgorde niet meer in.
De oorzaak is daarmee niet verholpen, maar tenminste kan ik de airco uitzetten.
Als iemand een oplossing heeft die de oorzaak aanpakt, houd ik me aanbevolen.