E34Forum.nl

 #6408  door epmans
 
Gaaf hoor Martijn.

Opvallend is dat je een 540 set remmen hebt, terwijl het wel een 4x100 schijf is. Blijkbaar is een fabrikant in deze markt gestapt om die schijven conform 540 te maken. Maar had je ook geen 5 gaats naven gewild?
 #6410  door martijn76
 
Het zijn op maat gemaakte schijven, ik dacht van een Cupra of S3 ;) Werp eens een blik op http://www.300mm.de, hier staat prachtig remspul voor een e30.
Ik heb de 'Referenz' set, 312mm voor en 294mm achter. Standaard heeft de e30 260mm aan de voorzijde.
5 gaats naven had gekund, maar dan had ik ook andere velgen moeten aanschaffen en het kost al genoeg.
Bovendien wil ik deze velgen helemaal niet kwijt.
 #6411  door epmans
 
duidelijke uitleg. bedankt.
 #6433  door martijn76
 
De meeste delen heb ik van de 3 liter geschroefd om te hergebruiken. Het B10 blok is compleet, maar zoek maar eens in 3 meegeleverde stampvolle dozen vol kleine onderdeeltjes, moertjes en bouten (wordt je gek van). Ik heb wel genoeg reserve spul liggen en dat is altijd fijn, nogmaals dank daarvoor Ivo ;) . Ook ruim ik soms wel eens wat op, doe tussendoor wat aan een andere auto en er is ook nog wat werk verricht aan de nieuwe daily, een Volvo V70 en dan wil het nog wel eens rommelig worden in de garage..
Komend weekend staat in het teken van de swap, het wordt minder lekker weer, dus dat komt prima uit. Ik wil dat ding starten.
 #6454  door martijn76
 
Behalve het tapeind van een uitlaatspruitstuk wat afbrak, blijkt ook mijn kraantje defect te zijn... Kom je natuurlijk pas achter als je wilt gaan hijsen.
Afgelopen zomer nog gebruikt, nu doet ie 2 slagen iets, dan weer 1,2 loze en dan gaat ie weer. Dat geeft geen vertrouwen voor als er straks dik 200kg uit en weer in de auto gehesen moet worden. Het was geen goedkoop chinees ding en zal vast wel te reviseren zijn, maar de bedrijven die ik zo snel tegenkom zijn alleen voor bedrijven in de weer.
Een andere kraan is waarschijnlijk sneller.
Iemand ervaring met de HBM 'profi', Omega kraan of iets anders redelijk betaalbaars?
Ik koop sowieso niet zo'n MP ding die schuin naar achter staat met twee spietjes welke hem recht op houden.
 #6552  door martijn76
 
Ipv een nieuwe kraan ben ik langs een bedrijf gegaan welke hydraulische cilinders repareert/reviseert om te vragen of ze mij konden helpen, 3 dagen later kon ik hem ophalen en na 25 euro af getikt te hebben kon ik met een frisse en opnieuw gevulde cilinder naar huis. Scheelt toch snel 400 euro met een nieuwe kraan 8-)
De afgebroken bout heb ik na verhitten los gekregen, helaas brak nr 2 inwendig af dus die moest uitgeboord worden. De bouten gaan per tien, 10 van deze jongens zijn minder duur dan een 2ehands spruitstuk, al scheelt het niet veel dus nieuwe bouten besteld...
Morgen het blok er maar eens uit halen, komende week de B10 erin.
 #6735  door martijn76
 
'Morgen' is plots een week later, maar hij ligt er naast..
De bak eraf gehaald, koppeling lijkt wel nieuw. Is ook niet heel gek, ik heb misschien 4000km gereden met dit blok. Ik heb mezelf beloofd om wat vaker in de cabrio te stappen.
Foto03101.jpg
Gelijk het moment om een klein foutje te herstellen. Bij de ombouw heb ik destijds ook een e36 stuurhuis geplaatst, alleen de bouten van boven erin gedaan.. Een stuurhuis wissel had dus niet zomaar gelukt, want die bouten zaten 2cm onder de carterpan..
Foto03121.jpg
Foto03141.jpg
De boutjes voor het spruitstuk zij binnen, nu nog een nieuwe radiateur en een andere slang en dan is het spul compleet.
Komend weekend de B10 inbouw-klaar maken en dan red ik het misschien net nog deze maand 8-)

Een 3.15 diff ligt klaar met dank aan een bekende NieuwVennepper en een 188 sper klok is ook onderweg, ditmaal ècht een 188 Theo ;)
Dan ook maar de subrframe rubbers en de binnenste remleidingen vervangen, wordt vast weer een leuk klusje..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #6737  door Theo
 
Dit zijn tenminste echte klussen, leuk om te volgen.

Goed dat je eraan dacht om die stuurhuisbouten effe om te draaien. Dat zijn typisch van die dingen waar je voor de tweede keer te laat achter komt ;)
 #6739  door martijn76
 
Ik kwam er achter toen ik de carter beschermplaat ging plaatsen, dat ging dan weer wel heel makkelijk.
Zo'n ombouw is gewoon leuk om te doen, dit is de tweede m30 in deze e30 dus ik hoef niks opnieuw uit te vinden.
Straks is deze af, de 328i eigenlijk ook, maar wat moet ik dan nog sleutelen?...
Zal je zien dat de Volvo toch plots aan de beurt komt en dat was nou net niet de bedoeling. Iemand nog een ombouw gewenst?? :lol:
 #6779  door Jgpeggeman
 
martijn76 schreef:...... Iemand nog een ombouw gewenst?? :lol:
Misschien wel leuk om een m30b35 in mijn touring te hangen...





... iemand die een m30b35 wil doneren om martijn aan de gang te houden???
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8