Pagina 5 van 8

Re: E30 B10

BerichtGeplaatst:27 apr 2015, 09:01
door Theo
Hij ligt er keurig in Martijn, nu nog effe de finishing touch door hem foutloos te laten lopen en het feest kan beginnen.

Ik ben erg benieuwd hoe dat loopt, kom te zijner tijd gerust een bak koffie halen.

Re: E30 B10

BerichtGeplaatst:04 mei 2015, 21:35
door martijn76
De gaskleppositiesensor geeft verkeerde waarden aan, dus dat zou hem kunnen zijn. Morgen controleer ik ook de afstand van de krukassensor, die heb ik gemonteerd maar nooit gechecked of ie goed zit.
Vandaag de uitlees apparatuur binnen gekregen, maar helaas wordt er niets gelezen dus ik ben wat dat betreft geen stap verder.

Re: E30 B10

BerichtGeplaatst:06 mei 2015, 22:55
door martijn76
Met de nieuwe gasklepsensor en bobine start ie nu zodra ik de contactsleutel nog maar net aanraak, niet dat het daarvoor lang duurde, maar een detail wat opviel.
De oude sensor nog even vergeleken met de nieuwe, behalve dat er geen 'nul stand' meer was, ging de oneindige waarde(dit geeft ie bij net open tot helemaal open) bij wat trillen richting nul, dan gaat de brandstoftoevoer ook terug.
Ik wilde vandaag even rijden, maar in de hagel en onweer komt ie niet buiten. Dat moet dus morgen.
Ook nog wat uit de uitlaat gevist:
Foto0379.jpg
Die korte zaten in de einddemper, de lange in de tussendemper. Nu ademt ie wat makkelijker, qua geluid scheelt het bijna niks...

Re: E30 B10

BerichtGeplaatst:07 mei 2015, 06:34
door Theo
Klinkt goed, ben erg benieuwd of je het lek boven hebt, het moet gewoon een kleinigheid zijn.

Re: E30 B10

BerichtGeplaatst:07 mei 2015, 11:51
door martijn76
Zojuist een rondje gereden naar het APK station, die zit er weer op.
Op de heenweg geen gestotter, op de terugweg 1x bij iets van 2000 toeren een lichte hapering.
Bij de gastest viel op dat ie erg rijk staat, dat ruik ik ook in mijn kleren nadat ik met het dak open heb getuft.
Het vorige blok liep ook rijk, ik dacht door de aangepaste chip, maar lijkt me nu typisch een lambda probleem.
Nu is het in ieder geval relaxter zoeken mét APK ipv een verlopen papiertje.

Re: E30 B10

BerichtGeplaatst:07 mei 2015, 22:53
door easy rider
Pas maar op dat je de zuigerveren niet naar de eeuwige jachtvelden helpt.

Re: E30 B10

BerichtGeplaatst:08 mei 2015, 10:23
door martijn76
??

Re: E30 B10

BerichtGeplaatst:08 mei 2015, 19:48
door easy rider
Als de zaak te rijk afgesteld staat dan spoel je de oliefilm van de cilinderwand af waardoor de zuigerveren droog komen te staan met alle gevolgen van dien.

Re: E30 B10

BerichtGeplaatst:08 mei 2015, 20:50
door martijn76
Ah, zo. Weer wat geleerd.
Dan moet ie wel heel rijk staan lijkt me, dat zou ik dan moeten kunnen horen aan de uitlaat.
Als het goed is kan ik hem morgen uitlezen, dan weet ik weer iets meer.

Re: E30 B10

BerichtGeplaatst:10 mei 2015, 20:07
door easy rider
martijn76 schreef:..dat zou ik dan moeten kunnen horen aan de uitlaat...
Niet echt. Een kundig monteur zou kan het horen aan het klapperen van de zuigers. De motor klinkt dan gewoon iets rouwer.