E34Forum.nl

 #6624  door JerunK
 
Wellicht is inbouw van een Conny chip een idee. Te bereiken onder pro-auto apestaartje t-online.de
Zelf ook wel eens aan gedacht. Er zou bijv. voor mijn M50B25 een vermogenswinst van ca. 10pk, maar vooral meer koppel mogelijk zijn. Google maar eens: veelal lovende reacties.
 #6625  door Coach
 
Ik zal eens kijken; heb er inderdaad ook wel eens van gehoord.
 #6666  door xatox
 
Je kan ook een chip'je van Miller War Chip aanschaffen, zelf in de ECU steken en met de computer verschillende files uploaden.
Is zelf een standen schakelaar bij waar je mee door de maps kan switchen.
Maps kan je gratis downloaden.
Een ander en goedkopere oplossing is een Moates Osterich 2.0 EProm emulator.
Hier kan je dan tuning van aanpassen met TunerPro.
 #6667  door Coach
 
Pfff, dat klinkt allemaal behoorlijk ingewikkeld. Wilde het doen zoals bij mijn E36: oude chip er uit, nieuwe er in. Klaar.
 #6672  door Rob
 
Ik heb zelf een gechipte M60B40 gehad.
Daarbij merkte ik het toch wel, vooral qua smeuïgheid.
Gewoon even een wat beter koppel verloop.
De eventuele vermogenswinst is bij dat blok percentueel zo klein dat dit niet of nauwelijks te merken was.

Degene die hem heeft gechipt zat overigens op het oude e34.nl.
 #6896  door bmw4love
 
Ik heb een conny chip in mijn grijze 520i gehad, liep gewoon wat soepeler en het gemiddeld verbruik ging met 0,7 tot 1 liter per 100km naar beneden met dezelfde rijstijl.
Chip bij Conny koste me 75 euro inclusief verzending!
Chip heb ik los weer verkocht.
 #6900  door djaygo
 
zover ik weet ligt het er heel veel aan of hij goed gechipt word. en ligt natuurlijk aan wat voor motor.
 #6903  door Coach
 
bmw4love schreef:Ik heb een conny chip in mijn grijze 520i gehad, liep gewoon wat soepeler en het gemiddeld verbruik ging met 0,7 tot 1 liter per 100km naar beneden met dezelfde rijstijl.
Chip bij Conny koste me 75 euro inclusief verzending!
Chip heb ik los weer verkocht.
En is het plaatsen van die chip gewoon zelf te doen? Bij een leverancier moest ik het nummer van de DME en de chip doorgeven. Maar het demonteren en open maken van een DME ben ik wat huiverig voor.
 #7065  door Jgpeggeman
 
Ik heb het toendertijd ook gedaan bij de 518, en voornamelijk viel er winst te behalen in de koppelkromme... Meer vermogen word eigenlijk alleen maar behaald door de toerenbegrenzer wat te verruimen...
 #7246  door bmw4love
 
Wat ik merkte bij de chip van conny is dat hij spoeler is van onderuit.
Lijkt meer vermogen/trekkracht te hebben maar heb dat niet kunnen testen op een rollerbank