E34Forum.nl

 #6955  door Coach
 
De kachelweerstand in de 520i van mijn zus werkt niet meer. Die wilde ik dus vervangen (heb er nog een paar liggen van toen ik dacht dat die bij mij kapot was), maar ik kan 'm niet vinden. De auto is van 1993, automaat en een sedan. Iemand enig idee waar ik moet zoeken?
 #6963  door Speedy
 
Als ik me niet vergis bij de midden console. Naast het gas pedaal.
blauw met een zwarte stekker erop met 4 draden.
 #6967  door Coach
 
Boven of naast het gaspedaal? Ik heb al in allerlei bochten gelegen, maar ik zie niks herkenbaars.
 #6970  door Bart Jansema
 
Bij mijn 520i zat die aan de andere kant aan passagierskant maar ik had ook een blokje ipv een zwaard
 #6977  door Coach
 
Is het een zwaard ipv een blokje? Ik ben steeds een blokje aan het zoeken.... :shock:
 #6980  door JerunK
 
Je kachelweerstand is wat anders dan het zwaard: dát is de regeleenheid voor je airco, bij latere auto's een zwart kastje vóór het interieurfilter en bereikbaar vanuit de voetenruimte van de passagier.
Logisch redenerend (moet wel want ik zelf heb geen ervaring met het verwisselen van de kachelweerstand) zit de weerstand idd. aan de bestuurderszijde van de kachel. Zwart parkertje losschroeven en het bekledingpaneel naast het gaspedaal uitnemen. Daar zou ik hem zoeken.
 #7068  door Coach
 
Nou, ik heb me rot gezocht maar ik herken 'm niet denk ik. Heeft er iemand misschien een overzichtsfoto van dat ding op die plaats.
 #7118  door Gert
 
Bedoel je deze:

viewtopic.php?f=34&t=282&hilit=zwaard#p1821" onclick="window.open(this.href);return false;

If yes: bijrijders kant. Kassie weg, plaat weghalen welke aan de bovenkant woont, kachelbuis weg, daarna kun je erbij. Stekker eraf, twee torxen losdraaien en zwaard eruit pakken. Eitje. Zit naast het pollenfilter.
 #7120  door Coach
 
Zwaard is toch alleen als je airco of climate control hebt?