E34Forum.nl

 #7165  door ElektroNick
 
De garage heeft geen relais meer op voorraad om even te testen.
Mr. Epmans, mag ik er bij u eentje bestellen? Ik wou u e-mailen, maar dat gaat blijkbaar enkel met een GMail of Yahoo account en dat heb ik niet.
Hoe regelen we dat verder? Misschien kunt u mij mailen, lukt dat?

Alvast hartelijk bedankt.
 #7279  door ElektroNick
 
Inmiddels heb ik een relais ontvangen van Mr. Epmans en dat werkt uiteraard prima, maar de interieurverlichting gaat nog steeds uit bij het knipperen.

Inmiddels denk ik eerder dat het iets met het contactslot te maken heeft. Eerder dan een fout in de knipperlichthendels in de stuurkolom.
Immers blijft alle verlichting branden als ik knipper en de motor niet draait. Van zodra ik de motor heb gestart en ik knipper één keer, dan valt alle interieurverlichting uit.

Zou het contactslot hiervoor kunnen zorgen?

Groetjes,

Nick
 #7283  door ElektroNick
 
Ik zal het eens nakijken. Maar als de hoofdzekering slecht contact zou maken, zouden dan de buitenlampen en de radio ook niet uitvallen? Die blijven wel gewoon branden. En de knipperlichtlampjes (de groene pijltjes) en de elektronische kilometerstand blijven het ook doen.

Trouwens zit de zekeringkast bij mij vooraan onder de motorkap. Of zit er nog een tweede onder de achterbank, bij de LKM module?
 #7287  door Jgpeggeman
 
ElektroNick schreef:Ik zal het eens nakijken. Maar als de hoofdzekering slecht contact zou maken, zouden dan de buitenlampen en de radio ook niet uitvallen? Die blijven wel gewoon branden. En de knipperlichtlampjes (de groene pijltjes) en de elektronische kilometerstand blijven het ook doen.

Trouwens zit de zekeringkast bij mij vooraan onder de motorkap. Of zit er nog een tweede onder de achterbank, bij de LKM module?
er zitten inderdaad 2 zekeringkasten...

Hoofdzekering kan voor hele vreemde storingen zorgen...
 #7292  door ElektroNick
 
Daarnet de hoofdzekering even nagekeken. Dat is toch die grote metalen strip vlakbij de batterij onder de achterbank veronderstel ik?
Die ziet er nog heel mooi uit, evenals de twee boutjes waartussen de strip vastgeschroefd is. Met mijn Ohmmeter geeft deze 0,1 Ohm. Prima dus zou ik denken.
Ook de verscheidene massacontacten onder de achterbank zien er nog piekfijn uit.
De auto heeft de afgelopen 21 jaar steeds in de garage geslapen, vandaar waarschijnlijk.

Verder heb ik de kleine zekeringen nagekeken en in het bijzonder die twee van de interieurverlichting. Maar ook dat ziet er nog zeer mooi uit en alle zekeringen meten prima door.

Dan zag ik de LKM (Licht Kontrole Module) zitten in een plastic doosje. Daarin zaten 3 axiale condensatoren van Philips en eentje van ROE.
Die heb ik voor de zekerheid ook maar even vervangen, maar zonder resultaat. De verlichting gaat nog even vrolijk uit.

Ik vermoed nu toch echt dat het iets met het contactslot te maken heeft. Immers als ik knipper met draaiende motor en de verlichting gaat uit en vervolgens de motor stil leg, dan gaat de verlichting weer aan. Heel erg vreemd...
 #15744  door ElektroNick
 
Ik weet dat het topic al vrij oud is, maar ik heb eindelijk het probleem kunnen oplossen waardoor de dashboardverlichting steeds flikkerde.
De laatste maanden gebeurde dat niet enkel bij het gebruik van de richtingaanwijzers maar gewoon random.

Op een Duits forum kreeg ik een tip van een iemand die hetzelfde probleem heeft gehad met zijn E34 en daar was het een intermitterende kortsluiting in één van de stelmotoren die de koplampen regelen. Ik heb de stekkers van beide stelmotoren losgetrokken en inderdaad! De dashboardverlichting blijft netjes branden nu! Ik wou het maar even meegeven. :D

Groetjes,

Nick
 #15746  door Coach
 
Sodemieters, da's wel heel handige info. Voor hetzelfde geld trek je je halve dashboard uit elkaar en nu blijkt de storing totaal ergens anders te zitten. Zou je anders toch ook nooit aan gedacht hebben.
 #15763  door Ruck
 
Nu ik dit topic heb doorgelezen had ik ook allang mn dashboard binnenstebuiten getrokken. Dus uiteindelijk ook op niets uitgekomen.. :o
Weer een handig feitje om niet te vergeten! :D

Eerst de stelmotor lostrekken!