E34Forum.nl

 #478  door Frank87
 
Heren,

ik ben een E34 530i V8 uit Duitsland aan het opknappen. Dit duurt nog een week of 2 dan heb ik deze jongen ook ingevoerd. Nu verkeerd de auto technisch in een zeer goede staat. Optisch is de auto op een klein puntje na vrij van roest. Wel zie je wat krasjes hier en daar en wat kleine deukjes. Het is natuurlijk een auto van 21 jaar. Omdat zowel motor als automaat, uitlaat, ophanging, aandrijflijn en de onderkant in zeer goede staat verkeren, overweeg ik om over een paar maanden, als de auto me echt bevalt, de auto te laten overspuiten. Ik vervang dan de deurlijstjes en bumperlijstjes zodat er een zo goed als nieuwe E34 staat. Aan de techniek hoef ik maar weinig te doen dus daar zitten de kosten van dit exemplaar niet in.

Nu vraag ik me af wat het spuiten van een E34 kost als deze wordt aangeleverd met:
- Bumper, achterbumper en kofferbak gedemonteerd
- Lampen, lijstjes, ditjes en datjes gedemonteerd

De auto beschikt over een schuifdak. Dit zal de prijs misschien verhogen omdat dit lastig spuiten kan zijn.

Kan iemand me een schatting geven van wat dit ex BTW kost als je gaat voor genoeg laklagen van een goede laksoort? Ik denk aan een 3000 - 3500 Eypo?
 #482  door Maik
 
Een goede vriend van mij is bezig met het restaureren van een e24.
Hij heeft offertes aangevraagd voor het spuiten van zijn auto.
De auto is VOLLEDIG gestript. Er zit werkelijkwaar NIETS meer op.
Hij heeft een bedrijf gevonden waar ze de auto voor €1500,- voorbehandelen en voor ik geloof nog eens €1500,- spuiten.

Wat de kwaliteit van het hele gebeuren is. Hij had namelijk ook bedrijven gevonden waar het totaalplaatje op meer dan €5000,- uit kwam.
 #489  door easy rider
 
Frank87 schreef:...De auto beschikt over een schuifdak. Dit zal de prijs misschien verhogen omdat dit lastig spuiten kan zijn...
De panelen van het dubbel schuifdak heb je er zo uit hoor. Is maar een half uurtje werk. Je moet natuurlijk ook de dakrubbers verwijderen als je de auto gaat spuiten.
 #491  door Alpinab10
 
Als je zelf alles helemaal kaal maakt, demonteerde, dood schuurt en strak plamuurt zou het mijn inziens niet meer als €1500 hoeven te kosten
 #498  door ivo
 
Voorbewerken zou ik lekker uitbesteden, want daarmee valt of staat het uiteindelijke resultaat van het spuitwerk.
 #507  door Maik
 
ivo schreef:Voorbewerken zou ik lekker uitbesteden, want daarmee valt of staat het uiteindelijke resultaat van het spuitwerk.
Ben ik helemaal mee eens.
Ik heb tevallig laatst zelf wat geprobeerd te plamuren (eerste ervaring ermee).
Viel me vies tegen hoe moeilijk het eigenlijk was en hoeveel je ervan terug in de verf ziet...

Als je het mij vraagd: Alleen de tijd die je er al aan kwijt bent (en het geld) zou ik het uitbesteden.
 #514  door Coach
 
Ik wil mijn E36 ook over laten spuiten, maar ik schrik elke keer van de prijzen. 3000 euro is echt veel geld.
 #526  door looney
 
Coach schreef:Ik wil mijn E36 ook over laten spuiten, maar ik schrik elke keer van de prijzen. 3000 euro is echt veel geld.
Vind je?
Nou ik heb de mijn enkele jaren geleden ook volledig laten overspuiten.
Heb hiervoor €2500 moeten neertellen.
Achteraf gezien is het resultaat van mijn auto absoluut niet slecht, maar had liever een €1000 bijgelegd en dan was het voor mij gewoon perfect gedaan.
En als ik je mag adviseren, laat Ivo het dan voor je regelen.
Hij weet wel wie ik bedoel. Resultaat mag er dan echt wel wezen.
 #551  door Maik
 
looney schreef:
Coach schreef:Ik wil mijn E36 ook over laten spuiten, maar ik schrik elke keer van de prijzen. 3000 euro is echt veel geld.
Vind je?
Nou ik heb de mijn enkele jaren geleden ook volledig laten overspuiten.
Heb hiervoor €2500 moeten neertellen.
Achteraf gezien is het resultaat van mijn auto absoluut niet slecht, maar had liever een €1000 bijgelegd en dan was het voor mij gewoon perfect gedaan.
En als ik je mag adviseren, laat Ivo het dan voor je regelen.
Hij weet wel wie ik bedoel. Resultaat mag er dan echt wel wezen.
Mwa, opzich vindt ik €3500,- ook ERG veel geld.
En wat wordt je auto er nu meer waard van (in straatwaarde).

Toch moet ik je ook wel weer gelijk geven dat als je het voor je eigen plezier is, je er zeer veel voor terug krijgt.
Ik vind het het geld nu nog niet waard. Misschien als ik later de grote geldboom in de achtertuin jaarlijks kan oogsten dat ik er nog eens op terug kom.
 #608  door Coach
 
looney schreef:
Coach schreef:Ik wil mijn E36 ook over laten spuiten, maar ik schrik elke keer van de prijzen. 3000 euro is echt veel geld.
Vind je?
Nou ik heb de mijn enkele jaren geleden ook volledig laten overspuiten.
Heb hiervoor €2500 moeten neertellen.
Achteraf gezien is het resultaat van mijn auto absoluut niet slecht, maar had liever een €1000 bijgelegd en dan was het voor mij gewoon perfect gedaan.
En als ik je mag adviseren, laat Ivo het dan voor je regelen.
Hij weet wel wie ik bedoel. Resultaat mag er dan echt wel wezen.
Ja, dat vind ik. De prijzen zijn - naar mijn gevoel - buitenproportioneel. 2500 euro, maar dan moet je wel zelf de auto kaal afleveren en voorbewerken! En dan ben je - zo begrijp ik - eigenlijk niet eens tevreden. Belachelijk. Bovendien: 3500 euro is snel gezegd maar voor de meeste mensen enorm veel geld.
En al meerdere personen hebben mij proberen uit te leggen dat het echt heel veel en moeilijk werk is, etc. I believe it, but I don't buy it. De prijs wordt volgens mij voor 70% bepaald door het feit dat het lastig is om het zelf, thuis te doen, zoals we in de jaren '80 van de vorige eeuw deden. Oftewel, je hebt geen keuze. Airco's vullen was 'vroeger' ook zo'n duur en arbeidsintensieve klus. Nu ga je naar een klein bedrijfje en een half uur later en 50 euro lichter rij je weer heerlijk gekoeld weg. De beschikbaarheid van mobiele airco-vul-apparatuur heeft de concurrentie behoorlijk verhoogd en dus de prijs evenredig verlaagd. Vanmiddag kwam een kleine zelfstandige de airco in huis bij een vriend van mij vullen voor 20 euro!

Kortom, zal nog wel even duren voordat mijn auto gespoten is....